اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

خراسان‌جنوبی قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ شرق کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کیفیت شرط اصلی تجارت است، گفت: خراسان جنوبی دارای 800 گونه گیاه دارویی، واحدهای پرورش قارچ و ... است و همچنین قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ کشور به شمار می‌رود.

خراسان‌جنوبی قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ شرق کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای افزایش مبادلات تجاری فی‌مابین استان خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان گفت: خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی از محصولات کشاورزی، باغی و دامی با کیفیتی برخوردار است و محصولاتی مانند عناب، زرشک، زعفران، خرما، پنبه و گل نرگس دارد که به لحاظ کیفی و کمی محصولات خوبی هستند و کیفیت شرط اصلی تجارت است.

وی افزود: در این استان، 800 گونه گیاه دارویی، 830 تن تولید شیلات و واحدهای پرورش قارچ را داریم همچنین قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ در شرق کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: وجود کشتارگاه‌های خوراک دام و طیور، کارخانه قند و سردخانه‌ها از دیگر ظرفیت‌های این استان است.

هادربادی با بیان اینکه کشاورزی این استان از توانمندی‌های بسیار گسترده‌ای برخوردار است، عنوان کرد: احیای قنوات، اجرای آبیاری تحت فشار، احیای مراتع و کشاورزی حفاظتی، استفاده از ادوات بسته‌بندی علوفه از جمله توانمندی‌های فنی بخش کشاورزی است.

وی از ارائه آموزش‌های کاربردی کشاورزی در استان خبر داد و گفت: بیش از یک‌هزار و 500 دانشجو در مقاطع مختلف رشته کشاورزی در این استان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی آمادگی دارد در استان فراه و دیگر استان‌های افغانستان با برپایی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی در این زمینه همکاری کند.

انتهای پیام/22481/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول