اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس خبر داد

بهره‌مندی 5200 کارگر ساختمانی در فارس از مزایای بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: در نیمه نخست امسال، 5 هزار و 200 نفر از کارگران ساختمانی این استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

بهره‌مندی 5200 کارگر ساختمانی در فارس از مزایای بیمه تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس، عبدالکریم نباتی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 32 هزار نفر از کارگران ساختمانی از سال 89 زیر پوشش این نوع بیمه درآمده‌اند، اظهار داشت: با توجه به سهمیه استانی در نیمه نخست سال جاری، 5 هزار و 200 نفر از کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای هستند، می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در این نوع بیمه، هفت درصد حق بیمه بر عهده کارگران ساختمانی است، سه درصد توسط دولت و مابقی به وسیله کارفرما در حین اخذ پروانه ساختمانی تامین می‌شود.

نباتی ابراز داشت: به منظور برنامه‌ریزی و اعمال نظم دقیق در روند ثبت نام از کارگران متقاضی، اداره کل تامین اجتماعی فارس در سال گذشته برای نخستین بار در کشور، اقدام به راه‌اندازی سامانه اینترنتی ثبت نام به آدرس :www.EfarsTamin.ir کرده است که متقاضیان می‌توانند از یکم تا بیستم خرداد ماه سال جاری با مراجعه به آن ثبت نام کنند.

وی با اشاره به انجام الکترونیکی تمام مراحل این طرح گفت: مراحل ثبت نام، پردازش داده‌ها، تعیین افراد واجد شرایط، سهمیه‌بندی و زمان مراجعه افراد واجد شرایط به شعب تأمین اجتماعی از طریق همین سایت انجام می‌شود و افراد با اخذ کد رهگیری از سامانه، ضمن مطلع شدن از وضعیت ثبت نام خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، افرادی که دارای کارت مهارت فنی یکی از رشته‌های 17‌گانه ساختمانی شامل آرماتوربندی، بتن‌سازی و بتن‌ریزی، قالب‌بندی و کفراژبندی، جوشکاری اسکلت فلزی، بنای سفت‌کاری، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، لوله‌کشی و نصاب وسائل بهداشتی، عایق کاری رطوبتی و آسفالت کاری ابنیه، کارگر نگهداری بتن، کارگر نقشه‌بردار، گچ‌کار، سنگ‌کار، کاشی‌کار، درب و پنجره‌ساز فلزی، برق کار ساختمان، نقاش ساختمان، درب و پنجره‌ساز چوبی، آهنی و آلومینیومی (فاقد کارفرما و کارگاه) هستند می‌توانند از یکم تا بیستم خرداد ماه امسال با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از آن اسامی افراد واجد شرایط و زمان مراجعه آنها به شعب تأمین اجتماعی در اول تیر ماه سال جاری از طریق سامانه اعلام می‌شود.

نباتی به وضعیت افرادی که پیش از این در این سایت ثبت نام کرده‌اند نیز اشاره و تصریح کرد: آن دسته از افرادی که در سایت ثبت نام کرده‌اند، دیگر نیازی به ثبت نام مجدد ندارند، اما اشخاصی که دارای مشخصات ناقص هستند باید نسبت به انجام اصلاحات لازم اقدام کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در پایان افزود: با اعمال این سهمیه، نزدیک به 42 درصد از جمعیت 90 هزار نفری کارگران دارای کارت مهارت فنی این استان زیر پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/2448/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول