اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از خروجی‌ باشگاه‌های بدنسازی گزارش می‌دهد

قهرمانی یا پهلوانی

قهرمانی یا پهلوانی، چه اتفاقی افتاده زورخانه‌هایی که در حقیقت همان باشگاه‌های ورزشی پاک و اصیل ورزش کشورمان است، کم‌کم از رونق افتاده و به جای آن باشگاه‌های ورزشی بدنسازی توسعه و گسترش می‌یابد.

قهرمانی یا پهلوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک این روزها و در مجامع عمومی به ویژه در پارک‌ها و خیابان‌های پر رفت و آمد جوانانی را می‌بینید که با اندامی برآمده و پرورش یافته با بازوهای ستبر با تی‌شرتی تنگ و آستینی کوتاه اندام خود را در معرض دید مردمان قرار می‌دهند و اگر خدای ناکرده محیط و شرایط به کام آنها نباشد، اقدام به نزاع دسته‌جمعی کرده و چه بسا با سلاح سرد به جنگ و گریز با هر کسی در هر شرایطی می‌پردازند.

سئوال این است چه اتفاقی افتاده زورخانه‌هایی که در حقیقت همان باشگاه‌های ورزشی پاک و اصیل ورزش کشورمان است، کم‌کم از رونق افتاده و به جای آن باشگاه‌های ورزشی بدنسازی توسعه و گسترش می‌یابد.

چرا نسل جوان و نوجوان ما احساس فربه‌گی می‌کند و تصور دارد آمال و آرزوهای خود را در باشگاه‌های بدنسازی می‌یابد، چرا روحیه تهاجم بر صبر و مدارا و خودداری پیشی گرفته است.

و این در حالی است که ورزش زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ و اصالت ایرانیان دارد و ورزشکاران زورخانه دائما ذکر ائمه به ویژه حضرت علی (ع) بر زبان دارند.

در این ورزش تقویت روح بیشتر از تقویت جسم مد نظر است، آن گونه که با تواضع داخل می‌شوید و با افتادگی خارج و هر کدام از وسایل ورزشی در زورخانه برگرفته از یکی از ادوات و ساز و برگ‌های جنگی است، سنگ نشانی از سپر، میل نشانی از گرز و کباده نشانی از کمان است.

در زورخانه علی‌بی ابیطالب (ع) شهربابک که گود آن در روزهای زوج میزبان ورزشکاران است، تنها در برخی اوقات تعداد ورزشکاران به اندک می‌رسد، اما در چند قدم آن طرف‌تر باشگاه بدنسازی فعالیت می‌کند که روزانه پذیرای 100 ورزشکار است.

امید است، همزمان با پرورش اندام روحیه پهلوانی در این اماکن بیش از پیش تقویت شود تا اتفاقات ناگواری نظیر نزاع‌های دسته جمعی اتفاق نیفتد و حرمت میدان‌های ورزشی شکسته نشود.

همچنین در پربیننده‌ترین زمان و در بهترین شرایط برنامه‌های تلویزیونی نوروزی، برنامه‌ای پربیننده و پرمخاطب به نام مردان آهنین یا قوی‌ترین مردان ایران پخش می‌شود.

حاصل این برنامه هجوم نوجوان و جوان به مراکزی است که می‌تواند، عطش قوی شدن او را اغنا کند و برای زودتر رسیدن به شکل و شمایل قوی‌ترین مردان ایران از قرص و آمپول و مکمل‌های غذایی استفاده کرده تا به هدف برسد و حاصل آن القای روحیه قوی شدن، احساس تک بودن در جامعه است.

عنوان پهلوانی به عنوان مرجع تظلم‌خواهی مردم و محرومان و ضعیفان بوده است، نه سینه جلو دادن، بازو کلفت کردن، اندام به رخ دیگران کشیدن و صدا کلفت کردن که از آثار حضور در این باشگاه‌ها است و حاصل پخش این برنامه رشد 400 درصدی عرضه و تقاضای نسل جوان در قوی‌ترین شدن جسم است که به اعتقاد ما باید روح نیز همزمان قوی شود در غیر این صورت خطرآفرین است.

...............................

گزارش از وحید فتوحیان

...............................

انتهای پیام/80023/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول