اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد

افزایش 6 درصدی پرونده‌های مختومه در دادگستری گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از کاهش 4.5 درصدی پرونده‌های وارده و افزایش شش درصدی پرونده‌های مختومه در سال گذشته در دادگستری استان خبر داد.

افزایش 6 درصدی پرونده‌های مختومه در دادگستری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، محمدجواد حشمتی ظهر امروز در بیست‌وهفتمین همایش فصلی مدیران کل پزشکی قانونی سراسر کشور، گیلان را کوچک‌ترین استان کشور پس از قم دانست و اظهار کرد: تراکم جمعیت 170 نفر به ازای هر کیلومتر مربع در استان است.

وی تراکم جمعیت و افزایش بار ترافیکی در ایام تعطیل را از مشکلات ایجاد پرونده‌های قضایی در گیلان عنوان کرد و افزود: احداث بزرگراه و نزدیکی به پایتخت موجب افزایش تصادفات فوتی و جرحی در استان شده است.

حشمتی تعداد قضات دادگستری گیلان به ازای هر 100 هزار نفر را 10.6 نفر قاضی خواند و تصریح کرد: سالانه به ازای هر قاضی تعداد یک‌هزار و 700 پرونده وارد دادسراهای استان می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه هر قاضی سالانه تعداد یک‌هزار و 541 پرونده را در استان مختومه می‌کند، بیان کرد: ماهانه هر قاضی به طور متوسط تعداد 131 پرونده را مختومه می‌کند.

وی از کاهش 4.5 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری گیلان در سال 91 خبر داد و یادآور شد: سال گذشته تعداد پرونده‌های مختومه شده، شش درصد در گیلان افزایش داشته است.

حشمتی به ارتباط تنگاتنگ پزشکی قانونی با دادگستری اشاره کرد و گفت: پزشکی قانونی ساختاری است که اگر مجهز باشد، واقعیت صحنه جرم را بیان می‌کند و قاضی می‌تواند قضاوت خوبی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان شفاف‌تر کردن موضوع توسط پزشکی قانونی را سبب سهل‌تر و عادلانه شدن قضاوت دانست و اظهار کرد: رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی با تلاش پزشکی قانونی امکانپذیر است.

وی با تاکید بر مستندسازی در پزشکی قانونی، تصریح کرد: نظارت، کنترل، آموزش و اطلاع‌رسانی در پزشکی قانونی باید بیشتر انجام شود.

حشمتی به رابطه مستقیم اطاله دادرسی با پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: تصادفات برون و درون‌شهری نیاز به بررسی پزشکی قانونی دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان خواستار احداث سریع‌تر ساختمان اصلی پزشکی قانونی در رشت شد و بیان کرد: اعتبار پروژه مذکور به صورت ملی اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول