اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

4 هزار پرونده در معاونت پیشگیری دادگستری قزوین بررسی شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته نزدیک به 4 هزار پرونده و درخواست در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

4 هزار پرونده در معاونت پیشگیری دادگستری قزوین بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید اکبرپور امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حوزه اعمال مقررات ماده 18 قانون اصلاحی تشکیل دادگاه عمومی و انقلاب در کمتر از یک ماه بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این حوزه به نمایندگی از دادسرای انتظامی مرکز به شکایات رسیدگی شده و در موعد مقرر پس از تهیه گزارش و اعلام‌ نظر استان به مرکز عودت داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این حوزه بررسی می‌شود رسیدگی به امور کارشناسان رسمی و خبره در سطح استان است که هر گونه ارجاعی که از ناحیه ادارات و سازمان‌های دولتی برای انجام امور کارشناسی و ارزیابی به حوزه ریاست می‌رسد، توسط این حوزه انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: این معاونت بازوی کمکی برای کانون کارشناسان و مرکز امور مشاوران و کارشناسان قوه قضائیه در استان بوده و در سال 91 با تعامل، همدلی و همیاری نتایج مثبتی در استان به دست آمده است.

اکبرپور اضافه کرد: نتیجه این همکاری رسیدگی کارشناسی در اسرع وقت و کاهش تخلفات احتمالی کارشناسان رسمی و به خصوص خبره بوده است.

وی با اشاره به تخلفات احتمالی کارشناسان ادامه داد: مواردی از تخلفات کارشناسان به ویژه در حوزه کارشناسان خبره تشکیل شده است که با ارشاد و تذکر مختومه شده و در مواردی نیز در مراجع اداری و دادسرایی تشکیل پرونده شده است.

این مسئول با اشاره به دیگر اقدامات معاونت قضایی استان تصریح کرد: استعلامات قضایی و نظرات مشورتی برای رفع ابهام و اجمال در خصوص اجرای قوانین و ایجاد رویه قضایی در استان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اقداماتی که در سال گذشته در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان انجام شده شامل برگزاری جلسات ماهانه شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان و کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از وقوع جرم در تمام شهرستان‌های قزوین است.

اکبرپور ادامه داد: حضور قضات در مکان‌های مذهبی مثل نماز جمعه‌ها، مساجد و مکان‌های آموزشی برای ارتقای سطح اطلاعات حقوقی مردم و تبیین موضوعات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم احتمالی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات طرح امید تصریح کرد: این طرح برای ارتقای سطح اعتماد به نفس جوانان و خانواده‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی اجرا شده و با آموزش 12 مربی در حوزه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی این خواسته دیرینه در استان تحقق یافته است.

این مسئول اضافه کرد: بیشتر فعالیت این مربی‌ها در ادارات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی مثل سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی و سازمان بهزیستی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: این نهاد با فعال کردن بنیاد غیر‌دولتی صیانت از خانواده در سه ماهه سوم سال 91 و با برگزاری جلساتی به صورت مستمر و منظم با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه خانواده و تمرکز بر محیط‌های کارگری و کارفرمایی در کارخانجات و شرکت‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

اکبرپور تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از جرایم انتخاباتی نیز این معاونت با راه‌اندازی و ایجاد ستاد پیگیری و پیشگیری از جرایم انتخاباتی به صورت شبانه‌روزی امور مربوط به انتخابات را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد واحد مشاوره برای خانواده‌های آسیب‌پذیر اظهار کرد: ایجاد واحد مشاوره برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در بعد حقوقی و روانشناسی از اقدامات این معاونت بوده که به صورت رایگان آماده دادن مشاوره در بعد حقوقی و روانشناسی است.

این مسئول ضرب و جرح و موارد مربوط به آن را از جرایم عمده استان قزوین عنوان کرد و گفت: البته با تلاش‌ها و جلساتی که با 230 نهاد دولتی و غیر‌دولتی برگزار می‌شود و تمهیدات انجام شده، این جرم به شکل محسوسی در استان کاهش یافته است.

انتهای پیام/77010/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول