اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش 26 برابری مقاوم‌سازی مسکن روستایی

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی طی دولت‌های نهم و دهم 26 برابر افزایش یافته است.

افزایش 26 برابری مقاوم‌سازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان علی نیکزاد ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه ذغال‌سنگ کوهبنان اظهار داشت: در آغاز به کار دولت نهم یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی کمتر از تعداد خانوارها در ایران وجود داشت که بر اساس سرشماری سال 90 تعداد 2 میلیون و 21 هزار خانوار در 6 میلیون و 21 هزار واحد مسکونی زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: تاکنون 2 میلیون و 120 هزار واحد روستایی در دست اقدام قرار گرفته و یک میلیون و 620 هزار واحد کار به پایان رسیده است.

نیکزاد بیان کرد: 81 هزار واحد مسکونی روستایی در هشت سال قبل از دولت نهم نیز مقاوم‌سازی شده بود که تاکنون 26 برابر آن کار شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طی دولت نهم و دهم تا ابتدای سال جاری 5 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی شهری در کشور احداث شده است.

نیکزاد گفت: بر اساس سرشماری که در سال 85 انجام شد، 2 میلیون و 650 هزار نفر در شهرها و روستاهای استان کرمان در 518 هزار واحد زندگی می‌کردند و در دولت نهم و دهم 331 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان کرمان ساخته شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این واحدهای مسکونی 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و تا امروز 280 هزار واحد افتتاح شده است.

نیکزاد با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم یک هزار و 25 کیلومتر آزادراه احداث شده که 7.2 برابر بیشتر از دولت قبل است، اظهار داشت: در این مدت 2 هزار و 537 کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث شده که 3.3 دهم برابر دولت قبل است.

وی خاطر نشان کرد: 41 هزار و 500 کیلومتر راه در حال حاضر در سطح کشور در حال ساخت است و یک هزار کیلومتر زیرسازی در کشور انجام شده و منتظر ریل هستیم که تاکنون 41 هزار و 500 کیلومتر راه آهن نیز در کشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز با حضور رییس جمهوری 738 کیلومتر راه با 510 میلیارد تومان اعتبار در استان کرمان بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول