اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی‌جزایری:

شورای نگهبان مصالح کشور را مقدم دانست

امام جمعه اهواز گفت: شورای نگهبان در مورد برخی نامزدها که در خصوص شرایط سنی و جسمی و کهولت سن تردید جدی وجود داشت که آیا می‌توانند این مسئولیت سنگین را به دست بگیرند، مصالح کشور را مقدم دانست و به وظیفه خود عمل کرد.

شورای نگهبان مصالح کشور را مقدم دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز اظهار کرد: انتخابات پیش رو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای خلق حماسه سیاسی خاطرنشان کرد: حضور آگاهانه و پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا این حماسه را قطعاً محقق خواهد کرد.

*خلق حماسه از میدان جنگ نظامی به جنگ نرم سیاسی و فرهنگی رسیده است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خلق حماسه از میدان جنگ نظامی به جنگ نرم سیاسی و فرهنگی رسیده است تصریح کرد: روزی حماسه در میدان‌های جنگ بود و دشمن با توپ و تانک به ما یورش می‌آورد، اما این موضوع تغییر یافته و در حال حاضر با  جنگ نرم و فتنه و توطئه از سوی استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا، انگلیس و ریم صهیونیستی مواجه هستیم.

آیت الله موسوی‌جزایری افزود: در این جنگ دیگر از توپ و تانک خبری نیست و زمانی که شیپور جنگ نواخته می‌شود، شیطنت دشمن آغاز می‌گردد.

*شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل و شهامت جدی از خود نشان داد

وی در ادامه به موضوع احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم و حیاتی کشور است که تعدادی از شخصیت‌های با تقوا، مومن، قانون‌مدار و فقیه در آن حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره تایید صلاحیت‌ و عدم احراز صلاحیت برخی افراد در این دوره گفت: شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل و شهامت جدی از خود نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای نگهبان با توجه به مر قانون و مصالح کشور تایید صلاحیت‌ها را اعلام کردند.

موسوی جزایری بدون ذکر نام با اشاره به عدم احراز صلاخیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان اظهار کرد: این شورا در مورد برخی نامزدها که در خصوص شرایط سنی و جسمی و کهولت سن تردید جدی وجود داشت که آیا می‌توانند این مسئولیت سنگین را به دست بگیرند، مصالح کشور را مقدم دانست و به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کرد.

*هوش سیاسی داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز  در ادامه با اشاره به شیطنت‌های دشمنان برای فتنه‌انگیزی  در این انتخابات گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن، و هرگونه شطینت در انتخابات پیش رو باید هوش سیاسی داشته باشیم.

وی افزود: ‌حضور پرشور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان بسیار حائ اهمیت است.

جزایری تصریح کرد: اگر بتوانیم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای رئیس جمهوری با رای بالا و بیش از 40 میلیون را انتخاب کنیم، این موضوع در حل مشکلات داخلی و خارجی بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

وی در ادامه خطبه‌ها افزود: همه گروه‌های سیاسی و آحاد جامعه باید بدانند که اگر تصور شود که با ضعف و ترس و امتیاز دادن به دشمن کار پیش می‌رود، اشتباه بزرگی کرده‌ایم.

*دشمنان حرف منطق را نمی‌فهمند

وی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات برای مقابله با دشمنان گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات موجب تغییر موضع و ادبیات دشمن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی حرف منطقی را نمی‌فهمند و باید در مقابل آنها قدرتمند ظاهر شد تصریح کرد:  امیدواریم مردم با حضور آگاهانه و پر شور خود در پای صندوق‌های رای همه توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم را خنثی کنند.

خطیب جمعه اهواز در ادامه خطبه‌ها یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و افزود: در شرایطی که متجاوزان بعثی با بهره گیری از امکانات و تجهیزات گسترده نظامی بیش از 5 هزار کیلومتر از خاک کشور را تصرف کرده بودند، فتح خرمشهر یک پیروزی معجزه آسا بود.

*خرمشهر با عنایت‌های الهی فتح شد

وی اظهار داشت: خرمشهر با عنایت‌های الهی فتح شد و حقیقتاً با فتح این شهر اسلام سربلند شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در ادامه چهارم خرداد روز مقاومت دزفول را گرامی داشت و گفت: مردم این شهر زیر آتش موشک‌های بعثی‌های جنایتکار با قدرت ایستادند و حماسه آفریدند.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه به وضعیت فعلی سوریه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه سلفی‌ها با حمایت آمریکایی‌ها و اسرائیل، در سوریه جنایت‌های زیادی را در حق مردم مظلوم سوریه مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام/2329‌/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول