اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل:

تقویت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال پایدار را رقم می‌زند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بستر خوبی را فراهم می‌آورد تا اشتغال پایدار همراه با تحرک در حوزه کارآفرینی شکل بگیرد.

تقویت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشتغال پایدار را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جلسه معاونان و مسئولان نظام فنی و حرفه‌ای و مهارتی در اردبیل اظهار داشت: خروجی دانشگاه‌ها اگر تربیت نیروهای ماهر، متخصص و کار بلد باشد قطعاً فرصت شغلی و کارآفرینی بهتر فراهم می‌آید؛ وگرنه با تکیه بر رشته‌ها و گروه‌های درسی تئوری نمی‌توان برای فارغ‌التحصیلان بازار کار را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: اگر دنبال اشتغال پایدار همراه با درآمدزایی خوب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم، ضرورت دارد رشته‌های مهارتی را توسعه دهیم و سعی کنیم فرزندانمان بیشتر به هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای گرایش داشته باشند.

صفری با انتقاد از برخی نگرش‌های غلط به موضوع اشتغال و استخدام نیروها خاطر نشان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند استخدام تنها پشت میز نشستن است در حالی که بهترین استخدام تولید و حضور در سنگر کار و مجاهدت است که کشور ما در ارتقای شاخص‌های اقتصادی و باروری تولید به این حوزه نیاز دارد.

این مسئول با یادآوری اینکه فنی و حرفه‌ای تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا با مبنا قرار دادن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شغل پایدار برای افراد جامعه ایجاد کند، بیان کرد: ما دنبال شغل پایدار همراه با عزت هستیم تا نسل آینده ما با کمترین آسیب بتواند بهترین و شایسته‌ترین کارآمدی را از خود نشان دهد.

وی از تحقق 110 درصدی اشتغال توسط فنی و حرفه‌ای در یک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: امسال نیز تلاش می‌کنیم تا به تعهدات اشتغالمان بیش از 100 درصد عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد:‌ یکی از فرصت‌های ایجاد اشتغال مربوط به مشاغل خانگی است که در این زمینه نیز یک رشد 300 درصدی را نسبت به تعهداتمان شاهد هستیم.

صفری ادامه داد: آموزش‌های مختلفی امروز از سوی نظام فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود که ما در برخی از رشته‌ها که از فناوری جدید بهره می‌گیریم اقبال خوبی را از سوی کارآفرینان و افراد آماده به اشتغال مشاهده نمی‌کنیم.

وی گفت:‌ رشته‌های پرورش ماهی و آبزیان، گاوداری صنعتی، زمین گرمایی و ساخت جواهرات از جمله رشته‌های به روز است که استقبال کمی از این گروه رشته‌ای را شاهد هستیم اما در تلاش هستیم به هر نحوه ممکن اشتغال پایدار در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول