اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

بیمه طلایی فرهنگیان یک ‌سال تمدید شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بیمه طلایی فرهنگیان به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

بیمه طلایی فرهنگیان یک ‌سال تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس شرایطی که در اردیبهشت ماه حاکم است معلمان به ماموریت‌های ذاتی خود می‌پردازند.

وی موضوع تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش را بحثی کلیدی و قابل پیگیری دانست و ادامه داد: مباحث پیرامونی آموزش و پرورش مانند بخش معیشتی فرهنگیان، ساخت و ساز و تجهیزات و تعلیم و تربیت و بسیاری موارد دیگر در این ماه توجه ویژه می‌شود.

امیری در ارائه گزارشی پیرامون برنامه‌های هفته معلم، تصریح کرد: برنامه زنگ سپاس معلم، حضور فرهنگیان در نماز جمعه، صبحگاه مشترک، نشست صمیمی فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش، تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، استانی و کشوری و نیز راهیابی چهار معلم نمونه مازندران به کشور از برنامه‌های ویژه در هفته معلم سال جاری بود.

وی با اشاره به اینکه حمزه خانپورلهی یکی از معلمان برجسته کشور از استان مازندران معرفی شده است، گفت: این معلم نمونه کشوری دارای دکترای فیزیک هسته‌ای است که جایزه 12 میلیون تومانی امسال خود را بین دانش‌آموزان محروم منطقه بندی‌پی‌شرقی تقسیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: سال گذشته این معلم برجسته هزینه هدیه سفر حج خود را نیز در بین دانش‌آموزان محروم منطقه خود تقسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این معلم نمونه کشوری عضو دانشمندان فیزیک کشور است که با این درجه علمی در آموزش و پرورش و در منطقه‌ای محروم 13 سال است که معلمی می‌کند.

امیری با تاکید بر اینکه نمونه این معلمان باید در سطح استان مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: این گونه رفتارها در استان تعمیم داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعهد خیران مدرسه‌ساز در سال گذشته را 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 80 درصد تحقق خیران مدرسه‌ساز محقق شد.

امیری با اشاره به اینکه فضای تعلیم و تربیت به سمت قرآنی شدن پیش می‌رود، بیان داشت: جشن شکرگزاری فراگیری قرآن نوآموزان برای 40 هزار دانش‌آموز سوم دبستان در مازندران انجام شد.

وی آموزش و پرورش مازندران را در زمره ادارات موفق استانی در سطح کشور دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش مازندران در میزان مشارکت در بازسازی عتبات و عالیات، نمایشگاه هوشمندسازی و فناوری مدارس و بسیاری از موضوعات و رقابت‌های علمی سرآمد است و رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

این مسئول برپایی نخستین همایش فیزیک دانش آموزی را با ارسال 670 مقاله مورد استقبال دانش آموزان دانست و اضافه کرد: 42 مقاله به مرحله دوم راه یافتند که 16 مقاله برتر در همایش فیزیک دانش‌آموزی تجلیل شدند.

امیری اعتبار همایش فیزیک دانش‌آموزی را ملی عنوان کرد.

وی از تمدید خدمات بیمه طلایی فرهنگیان به مدت یک سال دیگر خبر داد و گفت: بیمه طلایی فرهنگیان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: از امروز ثبت‌نام دانش آموزان مدارس شروع شد و بیشتر برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی است که در این ایام سنجش می‌شوند و ثبت نام صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول