اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

ترویج فرهنگ زندگی ایرانی ـ ‌اسلامی ضامن سلامت جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ زندگی ایرانی، اسلامی ضامن سلامت جامعه و حفظ بقا شایسته آن است.

ترویج فرهنگ زندگی ایرانی ـ ‌اسلامی ضامن سلامت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست با کارگروه‌های تخصصی فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی در اردبیل اظهار داشت: ترویج این فرهنگ که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است بسترساز یک تحول حقیقی در حوزه سلامت اجتماعی و باورهای دینی جامعه است که در این باب باید از الگوهای مؤثر و کارآمد بهره گرفته و استفاده حقیقی صورت بگیرد.

وی به تأثیر متقابل خانواده و جامعه بر یکدیگر اشاره کرد و افزود: نهاد خانواده در عین حال که کوچک‌ترین نهاد اجتماعی است تأثیرگذارترین و مهم‌ترین نهاد در طول حیات فردی و اجتماعی یک فرد به شمار می‌رود.

ستوده با بیان اینکه یک خانواده می‌تواند در موفقیت یک جامعه و پیشرفت همه‌جانبه آن تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: ‌افرادی که درون این ساختار رشد می‌کنند و باورها، نگرش‌ها و مهارت‌های آنها شکل می‌گیرد ناگزیر خانواده‌ای متناسب با این ساختار تشکیل می‌دهند.

این مسئول در مورد ابعاد زندگی ایرانی، اسلامی و برجستگی‌های این الگوی شایسته خاطر نشان کرد: در زندگی اسلامی، ایرانی باید به این موضوع توجه داشت که اسلام در بعد فردی و اجتماعی برای تعقل، آموزش و یادگیری تاکید بر کار و تلاش، بهداشت،‌ روش خوردن و آشامیدن، لباس پوشیدن،‌ آراستگی و... برنامه‌های مختلفی دارد.

وی خانواده موفق اسلامی را عامل موفقیت و پیشرفت جامعه توصیف کرد و ادامه داد: گرایش دینی مبنی بر خدامحوری و مردمی بودن از اجزا و ویژگی‌های نظام انقلاب اسلامی است که به عنوان یک الگو مطرح و مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه اضافه کرد: همه برجستگی‌های اخلاق و رفتار ایرانی از صله رحم گرفته تا میهمان‌نوازی و توجه به حفظ آبروی مؤمن در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای داشته و عمل به آنها نیز موجب رستگاری در این دنیا و جهان آخرت است.

ستوده با برشمردن برجستگی‌های اخلاقی،‌ ورزشی در حوزه الگوی اسلامی، ایرانی و مکتب ارزشمدار در این حوزه بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر کشور ما در مسیر توسعه خود به چنین مبانی نیاز دارد که قطعاً توجه به این حوزه‌ها می‌تواند برخی از نارسایی‌ها و کمبودها را برطرف کند.

انتهای پیام/62006‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول