اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خواستار شد

تدوین برنامه سه ماهه برای تداوم طرح ملی سلامت ایرانیان در دیلم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: یک برنامه سه ماهه برای تداوم و پیشرفت طرح ملی سلامت ایرانیان در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تدوین شود.

تدوین برنامه سه ماهه برای تداوم طرح ملی سلامت ایرانیان در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در نشست سرپرستان مراکز بهداشتی و درمانی دیلم اظهار داشت: سرپرستان مراکز باید در تدوین برنامه عملیاتی به‌صورت تیمی عمل کرده و پزشک،کاردان و مامای مرکز را در تدوین برنامه عملیاتی دخالت دهند.

ناصری افزود: سرپرستان مراکز در تدوین برنامه عملیاتی بحث تغذیه، بهداشت مدارس و سلامت روان را در برنامه واحدهای سلامت خانواده، بهدشات محیط و مبارزه با بیماریها مرکز لحاظ کنند.  

وی گفت: سرپرست مرکز باید به صورت ماهیانه با کاردان بهداشتی برنامه عملیاتی مرکز را بررسی و پایش کند.

این مقام مسئول بر تدوین برنامه عملیاتی برای خانه‌های بهداشت تاکید کرد و بیان داشت: باید حداکثر تا 16 خرداد برنامه عملیاتی مراکز نهایی شده و اجرایی شود.

ناصری اضافه کرد: برای دوخانه بهداشتی که در طرح پایش سلامت ایرانیان به درصد مورد انتظار در غربالگری فشارخون افراد بالای 30 سال جمعیت خود نرسیده‌اند برنامه ریزی شود تا به درصد مورد نظر دسترسی یایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها شبکه خواست یک برنامه سه ماهه برای تداوم و پیشرفت طرح ملی سلامت ایرانیان در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تدوین کند.

وی گفت: بحث کیفی بودن پایش‌ها را باید مدنظر قرار دهیم و در بحث پسخوراندها هدف این است که سرپرست مرکز پیگیر رفع مشکلات مشاهده شده در بازدید کارشناس ستادی از واحدهای تابعه آن مرکز باشد.  

ناصری ضمن اشاره به اینکه بازدید از واحدهای محیطی بدون ارسال پسخوراند معنایی ندارد افزود: سرپرستان باید نظارت لازم بر ارسال پسخوراند بازدیدهای ستادی از مرکز و خانه‌های بهداشت را داشته باشند و کاردانهای مربوطه را در ارسال پسخوراند حساس کنند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: نمودارهای آماری سال 91 واحدهای بهداشتی مراکز تهیه شود و به عنوان بیلان کاری واحد در اسرع وقت در آن واحد نصب شود.

وی گفت: از این پس سرپرستان باید در جلسه ماهیانه سرپرستان مراکز، گزارشی از تعداد بازدیدهای ستادی کارشناسان ستادی و پسخوراندهای ارسالی ارائه کنند.

پسخوراند، گزارش یا پاسخی است که از طرف سرپرست مرکز به گزارش بازدید کارشناس ستادی از آن مرکز بعد از پیگیری به شبکه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/66006/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول