اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

مرکز ترجمه حوزه هنری راه‌اندازی می‌شود

رئیس حوزه هنری گفت: به زودی مرکز ترجمه حوزه هنری راه‌اندازی می‌شود.

مرکز ترجمه حوزه هنری راه‌اندازی می‌شود

محسن مؤمنی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پخش ترجمه در آثار ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همت تلاشگران عرصه فرهنگ، ادبیات و هنر مرکز ترجمه حوزه هنری ظرف ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: حوزه هنری مهم‌ترین موضوعات و مسائل ارزشی و انقلابی را در قالب هنر و ادبیات در دستور کار قرار داده است تا بتواند به دست هنرمندان صادق، متعهد و مخلص آثار گران‌سنگ تولید و روانه بازار مصرف شود.

مؤمنی شریف یکی از عظیم‌ترین رسالت حوزه هنری را توجه به تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و گردآوری خاطرات و پیام‌های حقیقی شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان توصیف کرد و افزود: در سال‌های اخیر و در استان‌های مختلف به ویژه استان اردبیل در تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی در این بخش فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

این مسئول حمایت یکی از نویسندگان و تولیدکنندگان آثار ارزشی دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنچه که در این باب بسیار مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد تولید آثار فاخر ادبی با همراهی ایثارگران اعم از جانبازان، آزادگان سرفراز، رزمندگان و همسنگران شهداست و بیشترین تولیدات ما در سال گذشته مربوط به این حوزه بوده است.

وی اضافه کرد: آنچه که در این زمینه یک حرکت مثبت و سازنده تلقی می‌شود احیای ارزش‌های انقلابی و ارزشی بوده که در آرمان انقلاب اسلامی زیباترین نقش‌آفرینی در این حوزه مؤثر و کارآمد بوده است.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: در دیداری که اخیراً مسئولان حوزه هنری با مقام معظم رهبری داشتند حوزه هنری نه تنها مورد لطف و مرحمت مقام معظم رهبری قرار گرفت بلکه منویات ایشان چراغ راه برای نویسندگان و فعالان حوزه هنری است تا بتوانند با توان بیشتر و حرکتی خستگی‌ناپذیر در این مسیر آثار فاخر، تأثیرگذار و ارزشی تولید کنند.

مؤمنی شریف یادآور شد: ‌در کنار کارهای تولیدی امسال بیش از سال‌های گذشته در این حوزه کارکرد خواهیم داشت اما همچنان بر تولید آثار ادبی شامل کتاب، حوزه سینما، انیمیشن و ترجمه توجه جدی داریم.

وی در پاسخ به ضعف بخش سینمایی حوزه هنری اردبیل ادامه داد: ‌تلاش می‌کنیم تا این ضعف به اشکال مختلف برطرف شود.

انتهای پیام/62003/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول