اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 – 305

طاهری: جلیلی از رویش‎های انقلاب است / برخی فقط برای ورود به بازی سیاسی ولایتمدارند

دبیر جبهه پایداری استان گلستان گفت: جلیلی تنها کاندیدایی است که جزو رویش‎های انقلاب است.

طاهری: جلیلی از رویش‎های انقلاب است / برخی فقط برای ورود به بازی سیاسی ولایتمدارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری در حاشیه همایش بزرگ حامیان مردمی سعید جلیلی با محوریت «جلیلی چرا؟» در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: جلیلی کسی است که در هنگام پیروزی انقلاب حدود 13 سال سن داشت و در این انقلاب رشد پیدا کرد.

وی افزود: با گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی، هنوز کسی را نداشتیم که در این نظام تربیت شده باشد، جزو رویش‎های نظام و در حد ریاست‎جمهوری بوده باشد.

کاندیداهایی که به گفتمان انقلاب نزدیکترند مقبولیت بیشتری دارند

دبیر جبهه پایداری گلستان متذکر شد: اگر قرار باشد به نیروهای قدیمی در همه مسائل نیازمند باشیم نشان‎دهنده این است که نظام نتوانسته کادرسازی کند و آن نیروهایی که لازم است را تربیت کند.

طاهری با بیان اینکه همه کاندیداهایی که مورد تائید دستگاه‎های اجرایی و نظارتی قرار گرفتند محترم هستند، ابراز داشت: کاندیداهایی که به گفتمان انقلاب و مبانی اصیل نظام و اصولگرایی نزدیکتر هستند مقبولیت بیشتری دارند.

وی؛ شناخت کاندیدای اصلح را یک ضرورت مهم خواند و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری چه بسا ممکن است فاصله بین اصلح و نفر بعدی فاصله کمی باشد ولی این فاصله به ظاهر کم، برای جایگاه مهمی مانند ریاست جمهوری بسیار زیاد است چراکه سکان اجرایی بهترین نظام حکومتی روی زمین یعنی جمهوری اسلامی ایران قرار است به مدت چهار سال در اختیار یک نفر قرار بگیرد.

برخی کاندیداها شناخت لازم را نسبت به شرایط روز ندارند

دبیر جبهه پایداری گلستان متذکر شد: کسی باید در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد که بتواند این انقلاب را به اهداف مقدس و متعالی آن برساند.

طاهری با بیان اینکه شرایط روز منطقه، جهان و ایران با پنج الی 20 سال پیش قابل مقایسه نیست، اذعان کرد: دقت در شرایط روز می‎تواند ما را به سمت انتخاب اصلح نزدیک کند.

وی یادآور شد: اگر به برنامه‎ها و سخنان کاندیداها در چند روز گذشته خصوصا مناظرات اخیر دقت شود یقینا یکی از نکاتی که مورد توجه است این بود که برخی از کاندیداها شناخت لازم را نسبت به شرایط امروز ندارند، در حال حاضر کشور در شرایط پیچ بزرگ تاریخی است که توجه به این نکته اساسی در قضاوت‎ها موثر خواهد بود.

ولایتمداری از اصول و ارزش‎های دینی است

دبیر جبهه پایداری گلستان با تاکید بر اینکه تطبیق گفتمان کاندیداها با انقلاب، مهمترین شاخصه برای شناخت انتخاب اصلح است، بیان داشت: رئوس گفتمان ناب اسلام و انقلاب مشخص است که شامل دینداری، ولایتمداری، استکبارستیزی و ... است.

طاهری گفت: دین‌داری به معنای این است که انسان به تابعیت دین برای حاکمیت، باور قلبی داشته باشد و خود را نیازمند مکاتب بشری و غربی نداند.

وی با تصریح اینکه ولایتمداری جزو اصول و ارزش‎های دینی است، اظهار داشت: اعتقاد قلبی به ولایت مطلقه فقیه نباید فقط به خاطر اینکه یکی از اصول قانون اساسی است مورد توجه باشد برخی می‎گویند چون می‎خواهیم وارد بازی سیاسی شویم پس باید ولایت فقیه را قبول داشته باشیم.

دشمنی استکبار جهانی با نظام اسلامی به مراتب بیشتر از اوایل انقلاب است

دبیر جبهه پایداری گلستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، آزادی واقعی را در عرصه عمل بیان کرده است، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی کاندیداها، ولایتمداری را فقط در همین حد قبول داشته باشند که این کافی نیست بلکه باید ولایت فقیه را به عنوان اصل اعتقادی و دینی قبول داشته باشند و جایگاه ولی را در حد نیابت امام معصوم (ع) بپذیرند.

طاهری؛ استکبارستیزی را از دیگر اصول کاندیدای اصلح برشمرد و اذعان کرد: اصل استکبارستیزی که امام راحل از روز اول قیام کرد با شعار مرگ بر آمریکا همراه بود که این شعار قبل از انقلاب و در سال 1342 مطرح شد.

وی با بیان اینکه موضوع استکبارستیزی با مرور زمان از بین نرفته است، اظهار داشت: دشمنی امروز استکبار جهانی با نظام اسلامی به مراتب بیشتر از اوایل انقلاب اسلامی است که شواهد زیادی در این راستا وجود دارد و نمونه بارز آن دستاوردهای نظام اسلامی، بیداری اسلامی و پیشرفت‎های متعدد است که دشمنان را به هراس انداخته است.

انتهای پیام/83001/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول