اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد

برگزاری مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در منطقه ویژه بندرامام

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی خبر داد.

برگزاری مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در منطقه ویژه بندرامام

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علی‌رضا خجسته اظهار کرد: به‌منظور بهبود دانش فنی و مهارت تخصصی نیروهای آتش نشان و همچنین ارتقاء سطح ایمنی در مجتمع بندری جهت مقابله اصولی با حوادث احتمالی، مانور عملیاتی اطفاء حریق و امداد و نجات با همکاری کارکنان واحد مهندسی عمران در محل اکیپ امانی برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این مانور با ایجاد حریق تحت کنترل و همچنین دود مصنوعی در انبار اکیپ امانی، مانور در زمان و مکان مقرر آغاز و حادثه از طریق تماس تلفنی به مرکز ایمنی و آتش نشانی اطلاع داده شد.

خجسته ادامه داد: نیروهای واکنش در شرایط اضطرار حاضر در محل (با توجه به گذراندن دوره آموزشی تحت نظر کارشناسان ایمنی و آتش نشانی) با استفاده از خاموش کننده‌های دستی به مقابله با حریق پرداخته و همزمان سایر کارکنان انبار را نیز به سمت محل تجمع ایمن هدایت کردند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: طبق سناریو پیش‌بینی شده و با توجه به گستردگی حریق، کارکنان انبار موفق به اطفاء حریق نشده که در ادامه نیروهای واکنش سریع ایمنی و آتش نشانی به محل رسیده و به دستور فرمانده عملیات، اقدام به اطفاء حریق، نجات مصدومین و پاک‌سازی کامل محیط از حریق احتمالی کردند.

وی،بخش‌های مختلف این مانور را اعزام تیم جست‌وجو به درون انبار جهت انجام عملیات امداد و نجات در خصوص مصدومین فرضی، انجام اقدامات اولیه پزشکی در محل بر روی مصدومین و سپس انتقال آنان به درمانگاه مجتمع بندری، قطع برق انبار توسط پرسنل اداره، انجام عملیات اطفاء حریق با استفاده از خاموش کننده پودری و بکارگیری همزمان خودرو AFT، انجام عملیات لکه‌گیری و بازرسی نهایی از محل حادثه، سرشماری افراد عملیاتی وهمچنین کارکنان اکیپ امانی توسط فرمانده عملیات از جمله این برنامه‌ها بر شمرد.

انتهای پیام/72008/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول