اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

تولید 98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با تولید 98 درصد از زرشک کشور رتبه نخست را در این زمینه داراست.

تولید 98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی

علیرضا جمیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در ارتباط با وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی، تامین نیاز‌های داخلی و توسعه صادرات از جمله وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 15 تا 20 درصد کارخانه‌ها غیرفعال است، گفت: این کارخانه‌ها کارخانه‌های کوچکی هستند که به علت افزایش قیمت مواد اولیه و تغییر قدرت خرید دچار چالش شده و غیرفعال گشته‌‌اند.

فعال بودن بیشتر کارخانه‌های بزرگ در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: بیشتر واحد‌های صنایع کانی و واحدهای بزرگ در خراسان جنوبی فعال هستند.

جمیع با بیان اینکه برخی از کارخانه‌های بزرگ در خراسان جنوبی اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده، گفت: کارخانه کویر تایر با اشتغال یک‌هزار و 200 نفر، کارخانه کاشی و سرامیک با اشتغال یک‌هزار و 700 نفر و کارخانه نساجی و سیمان فردوس با اشتغال یک‌هزار نفر از جمله این کارخانه‌ها هستند.

وی از برگزاری نمایشگاه ضیافت یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و افزود: اقلام مورد نیاز مردم خراسان جنوبی با قیمت مناسب و با وفور نعمت ذخیره‌سازی برای این‌ماه مبارک ذخیره‌سازی می‌شود.

خراسان جنوبی رتبه دوم تولید زعفران را کسب کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: قیمت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه ضیافت ماه مبارک رمضان با تخفیف 10 تا 15 درصدی عرضه می‌شود.

جمیع با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم تولید زعفران در کشور را دارد، متذکر شد: برای کسب رتبه نخست باید کالای مورد نظر را با یک نام تجاری و با بسته‌بندی‌های زیبا و شیک به بازار مصرف عرضه کنیم چون بازاریابی سخت‌ترین کار در تجارت است.

وی متذکر شد: خراسان جنوبی 98 درصد تولید زرشک را در کشور دارا است و در این رابطه 5 هزار نفر مشغول به کار هستند.

این مسئول با بیان اینکه در امر تجارت باید وضعیت کار بهبود یابد تا سرمایه‌گذار بیشتر جذب شود، خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر باید همه از جمله رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و غیره نقش خود را به درستی ایفا کنند.

انتهای پیام/69021/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول