اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر و سیمرغ خبر داد

پوشش بیمه‌ای 1174 هکتار شالیزارهای قائمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از بیمه زراعت برنج در بیش از یک‌هزار و 174 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

پوشش بیمه‌ای 1174 هکتار شالیزارهای قائمشهر

علی درویش‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قائمشهر با بیان اینکه تاکنون بیمه برنج در بیش از یک‌هزار و 174 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، افزود: بیمه محصولات کشاورزی، امنیت، رفاه اقتصادی و اجتماعی بهره‌برداران را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت بیمه محصولات کشاورزی از بهره‌برداران خواست تا نسبت به بیمه محصولات خود از طریق صندوق بیمه کشاورزی اقدام کنند تا از حمایت‌های این صندوق در صورت خسارت برخوردار شوند.

این مسئول توسعه کشاورزی و پایداری در تولید را موجب امنیت غذایی و اشتغال مولد دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان های قائمشهر و سیمرغ حجم عملیات بهزراعی برنج این شهرستان در سال جاری را بیش از 11 هزار و 251 هکتار اعلام کرد و افزود: تاکنون 30 نمونه آزمون خاک در سطح اراضی شالیزاری این شهرستان صورت گرفته است.

وی در ادامه از توزیع بذر 704 بین کشاورزان ذرت کار شهرستان سیمرغ خبر داد و افزود: نظر به تقویم زراعی منطقه و نزدیک شدن به فعالیت‌های کشاورزی برخی محصولات کشاورزی نظیر، زراعت ذرت و نیز در راستای مدیریت بهینه آب، از سوی این مدیریت کلاس‌های آموزشی، ترویجی در قالب برنامه مدیریت مزرعه زراعت ذرت با رویکرد کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد و رفاه حال 550 نفر از بهره‌برداران کشت ذرت در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/86008/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول