اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشمندان کشورهای آسیای میانه و مرکزی

دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج در رشت برگزار شد

رئیس دفتر ایری در ایران گفت: نخستین دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج با حضور دانشمندان کشورهای آسیای میانه و مرکزی در رشت آغاز شده است.

دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج در رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس شهدی کومله صبح امروز در مراسم افتتاح دوره آموزشی تحقیقات تولید برنج کشورهای آسیای میانه و مرکزی در موسسه تحقیقات برنج کشور اظهار کرد: دوره مذکور در راستای برنامه‌های مدون مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج کشورهای آسیای میانه و مرکزی برگزار شده است.

وی زمان برگزاری دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج در رشت را از سوم تا چهاردهم تیر ماه جاری عنوان کرد و افزود: دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج امروز در موسسه تحقیقات برنج کشور آغاز شده است.

شهدی کومله دوره آموزشی اصلاح برنج را از 21 تا 28 مرداد سال جاری در موسسه تحقیقات برنج کشور دانست و تصریح کرد: دوره آموزشی مذکور با مشارکت 10 کشور آسیای میانه و مرکزی عضو موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج در ایران برگزار می‌شود.

رئیس و هماهنگ کننده مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای میانه و مرکزی هدف دوره آموزشی مذکور را آغاز فرآیند رشد و توسعه مدیران جوان در حوزه تحقیقات برنج برای کشورهای آسیای میانه و مرکزی با میزبانی مراکز آموزشی ایران به عنوان قطب تحقیقاتی در منطقه اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور دانشمندان کشورهای آسیای میانه و مرکزی در دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات برنج، بیان کرد: پژوهشگران کشورهای ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، عراق و تاجیکستان و شش نفر محقق از ایران در دوره آموزشی مذکور شرکت کردند.

شهدی کومله فرآیند روند تولید برنج از مزرعه تا بازار از طریق تحقیقات و آشنایی با تکنیک‌های جدید تولید برنج را از جمله اهداف برگزاری دوره آموزشی مذکور برشمرد و یادآور شد: معرفی سیستم‌های تولید برنج در هر کشور برای شرکت کنندگان تشریح می‌شود.

رئیس دفتر ایری در ایران آموزش اکوسیستم‌های برنج و مورفولوژی، فیزیولوژی و مراحل رشد گیاه برنج، تقویم کاشت برنج و توسعه طرح‌های مزرعه‌ای برای فصل زراعی و استقرار محصول نشای برنج، کارآموزی در مزرعه، آماده‌سازی خزانه برای بذرپاش، نشای مکانیکی و دستی را از موضوع‌های آموزشی در دوره مذکور عنوان کرد.

به گزارش فارس، دوره آموزشی مبتنی بر تحقیقات تولید برنج از امروز تا 14 تیر جاری در موسسه تحقیقات برنج کشور با حضور دانشمندان کشورهای آسیای میانه و مرکزی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول