اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آتش‌نشانی پالایشگاه جم خبر داد

صرفه‌جویی 2.5 میلیارد ریالی در پالایشگاه جم

رئیس آتش‌نشانی پالایشگاه جم از صرفه‌جویی 2.5 میلیارد ریالی در پالایشگاه جم خبر داد.

صرفه‌جویی 2.5 میلیارد ریالی در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، عبدالرضا پرندین بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان پالایشگاه جم اظهار داشت: پالایشگاه جم با تامین 27 درصد گاز کشور نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: رعایت مسایل ایمنی و آتش نشانی در این پالایشگاه از اولویت‌های اساسی این مجموعه است.

رئیس واحد آتش‌نشانی شرکت پالایش گاز فجر جم از ابتکار کارکنان پالایشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: کارکنان HSE این شرکت با تلاش شبانه‌روزی و ابتکاری تازه یک تانکر آبرسان ساده را به یک کامیون اطفاء‌ حریق چند منظوره تبدیل کردند.

پرندین تصریح کرد: پمپ تانکر آب آتش‌نشانی شهرک توحید که معیوب و غیرقابل تعمیر شده بود توسط کارکنان تعمیرات آتش‌نشانی باز شد و یک‌دستگاه پمپ جدید بدون هزینه جایگزین آن شده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی شرکت پالایش گاز فجر جم در مورد چگونگی انجام این کار اضافه کرد: خودروهای سابق آتش‌نشانی که به ‌علت قدمت بالا از رده خارج شده‌اند برخی از تجهیزات با ارزش و قابل استفاده آنها از روی خودروها باز می‌شد و در انبار HSE نگهداری می‌شدند.

وی افزود: کارکنان این واحد از فرصت پیش رو استفاده کردند و قطعات مورد نیاز برای تغییر کاربری تانکر موجود و تبدیل به یک کامیون اطفاء‌ حریق چند منظوره را تهیه کردند.

پرندین گفت: به‌منظور ارتقاء‌ کارآیی این تانکر یک مخزن فوم 2000 لیتری مربوط به خودروهای از رده خارج بر روی آن تعبیه شده و در نهایت از یک تانکر آبرسان ساده، یک کامیون اطفاء حریق چند منظوره تهیه و به ناوگان اطفاء‌حریق شهرک توحید اضافه شد.

وی اظهار داشت: پمپ این تانکر به گونه‌ای طراحی شده که هنگام سرویس قرار گرفتن توانایی به‌کارگیری فوم و آب به‌صورت همزمان دارا بوده و نیاز به نصب پمپ فوم به‌صورت مجزا نیست.

رئیس آتش‌نشانی شرکت پالایش گاز فجر جم افزود: در حال حاضر از این خودرو می‌توان به‌عنوان یک خودرو آتش نشانی چند منظوره در آتش‌سوزی‌های صنعتی، شهری و باغات از آن استفاده کرد.

وی درایت و دوراندیشی کارکنان در آتش نشانی شرکت پالایش گاز فجر جم را مورد تقدیر قرار داد و افزود: این کار باعث صرفه اقتصادی فراوانی شده و طی استعلام از شرکت‌های سازنده تجهیزات اطفاء حریق، علاوه بر صرفه‌جویی فوق‌العاده در زمان، مجموع صرفه اقتصادی این فعالیت بیش از 250 میلیون تومان است.

انتهای پیام/2451/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول