اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم اعلام کرد

برخورد با جرایم عنف و خشن، اولویت نخست نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی برخورد با جرایم خشن و جرایم عنف را اولویت نخست نیروی انتظامی اعلام کرد.

برخورد با جرایم عنف و خشن، اولویت نخست نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان قزوین در مجتمع شهید آقایی برگزار شد، اظهار داشت: اولویت برخورد با جرائم عنف و خشن رویکرد قوه قضائیه است و سرعت در کشف، رسیدگی و قاطعیت در صدور احکام و مجازات مطمئناً موجب کاهش و پیشگیری از وقوع این گونه جرایم می‌شود.

وی با اشاره به روند رو به کاهش جرائم خشن در کشور، افزود: آمار رو به کاهش وقوع این جرائم با 10 تا 15 سال پیش برابری می‌کند و جرایم در سه تا چهار سال اخیر کاهش‌های جدی داشته است.

فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی در طرح‌های امنیت اجتماعی با قاطعیت با کانون‌های ناامنی و افرادی که برای مردم ایجاد مزاحمت و گردن‌کشی کرده یا به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند، برخورد نشان می‌دهد و البته این برخورد را اولویت نخست خود قرار داده است.

احمدی‌مقدم با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی در کشور گفت: طبیعتاً در مدت باقی‌مانده تا ماه مبارک رمضان سفرها افزایش می‌یابد؛ اما در ماه رمضان کاهش جدی در سفرها وجود دارد.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی در تلاش است تا در این مدت با هشدار به مردم و تقویت واحدهای پلیس راه و راهنمایی رانندگی از حوادث پیشگیری کند؛ اما نقش اصلی را مردم و میزان همکاری با پلیس، رعایت قانون و احتیاط آنان ایفا می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: طی دو سال گذشته روند تدریجی و رو به کاهش تصادفات مشاهده می‌شود و امید است در فصل تابستان نیز مانند بهار با حضور گسترده‌تر نیروی انتظامی و همکاری رسانه‌ها و مردم کاهش مورد نظر در تصادفات ثبت شود.

احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به اجرای طرح انسداد مرزهای کشور بیان کرد: در ابتدای آغاز طرح انسداد مرزها میزان کنترل در حد 25 درصد بود؛ اما امروز به رقم  75 تا 80 درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در تلاش است خلأهای باقی‌مانده را در شرق کشور به ویژه منطقه سراوان حل کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در دریا به خصوص سواحل جنوبی آن نیز سال گذشته واحدهای شناور افزایش داشت و تا پایان برنامه پنجم باید واحد شناور به دو برابر ارتقا پیدا کند.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: امروز شناورهای زیادی در حال تحویل‌گیری و سازماندهی است و با این شرایط در پایان برنامه کشور از این نظر در وضع مطلوبی قرار می‌گیرد.

وی نیروی انتظامی را همراه و همکار همه دولت‌ها دانست و ادامه داد: رئیس جمهور منتخب با سابقه خدمتی که در دفاع و شورای امنیت داشته است، اشراف مناسبی بر حوزه امنیتی و انتظامی دارد و این فرصتی است تا ناجا بتواند با استفاده از آن نقش خود را به خوبی ایفا و خلأها را جبران کند.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: رئیس دولت دهم نیز در حوزه ترافیک دستاوردهای خوبی داشته است؛ تا جایی که میزان تولید خودرو در هشت سال گذشته به 2.5 برابر رسید؛ اما تلفات رانندگی یک سوم کاهش یافت.

وی با اشاره به میزان توانمندی پلیس در تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، افزود: نیروی انتظامی یک دهه پیش در رده دستگاه‌های عقب‌مانده‌تر بود؛ اما امروز گام‌های بلندی برداشته و در موضع رقابتی قرار گرفته است.

این مسئول عنوان کرد: این نهاد در حوزه فناوری، تأسیسات، تجهیزات و اصلاح درون‌سازمانی و نیز تقویت بخش هنری، فرهنگی، اجتماعی سرعت مناسبی دارد و امید است تا پایان برنامه، ناجا از فقر امکانات جدا شود.

احمدی‌مقدم گفت: برنامه ششم توسعه برنامه‌ای است که در آن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه پیشتاز و سرآمد برای تکمیل گام‌های خود هدف‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به حضور نیروهای جوان و با درجه سرهنگ در استان قزوین یادآور شد: استان‌های کوچکی مانند قزوین دارای بومیت هستند و درجه نیز شاخص شایستگی‌های فرد نیست؛ البته نیروی انتظامی همواره تلاش می‌کند تا فرماندهان جدید کار را شتاب بدهند.

انتهای پیام/2667/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول