اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهردار کرج انجام شد

رونمایی از نخستین کتاب جامع کرج‎پژوهی

با حضور شهردار کرج، نخستین کتاب جامع کرج‎پژوهی که با مشارکت کارشناسان بومی تدوین شده است، رونمایی شد.

رونمایی از نخستین کتاب جامع کرج‎پژوهی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست هویت اسلامی - ایرانی عصر چهارشنبه با حضور مسئولان ارشد شهرداری این شهرستان برگزار شد.

سید علی آقازاده در بخشی از این نشست با اشاره به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی ملت ایران گفت: برای تقویت فرهنگ کهن ایران اسلامی باید در تمام برنامه‌ریزی‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و اولویت کارهای فرهنگی باید معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی به نسل جوان باشد.

وی افزود: ما نیازمند ارائه تعریفی جامع و صحیح از فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی خود هستیم در این زمینه باید اولویت اصلی تقویت باورها و نمادهای فرهنگی از جمله زبان، مذهب، قومیت‌ها و عقاید دینی و همچنین معرفی مناسب اسطوره‌های فرهنگی و ادبی و بزرگان دینی و علمی باشد.

شهردار کرج با اشاره به توصیف رهبری معظم انقلاب اسلامی از این شهرستان تحت عنوان ایران کوچک گفت: با توجه به حضور اقوام و قومیت‌های مختلف در مرکز استان البرز، کرج می‌تواند در این راه پیشگام بوده و نقش دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی و مدیریت شهری در این زمینه بسیار حساس و تاثیرگذار است.

آقازاده همچنین با اشاره به طرح‌های متعدد شهرداری کرج برای توسعه و زیباسازی شهری در مرکز استان البرز گفت: یکی از اولویت‌های ما معرفی هویت و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کرج در اجرای طرح‌های عمرانی و زیباسازی شهر است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا برای اجرای طرح‌های فوق از تمام توان علمی و فرهنگی کرج به ویژه محققان و جامعه دانشگاهی فعال کرجی استفاده کنیم.

لازم به توضیح است، در این نشست از نخستین کتاب جامع کرج‌پژوهی رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این کتاب معاون توسعه سازمان زیباسازی شهرداری کرج طی سخنانی اظهار داشت: ما در حوزه کرج‌پژوهی با کاستی‌های زیادی روبه‌رو بودیم و کمبود یک منبع جامع علمی به طور کامل مشهود بود.

علی آرایی تصریح کرد: به همین دلیل سازمان زیباسازی شهرداری کرج و معاونت برنامه‌ریزی این سازمان از محققان و پژوهشگران خبره ساکن کرج دعوت کرد و نتیجه تلاش‌های علمی آنها در نهایت تدوین و چاپ نخستین کتاب جامع کرج‌پژوهی است.

وی افزود: در کتاب فوق جاذبه‌ها، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ‌ها، اقوام و اماکن تاریخی، مذهبی و باستانی کرج به طور کامل تشریح شده است.

سازمان زیباسازی شهرداری کرج درباره اهداف تدوین و انتشار این کتاب گفت: اولویت اصلی ما معرفی هویت و فرهنگ غنی و پیشینه تاریخی کلانشهر کرج بود و معتقدیم با معرفی صحیح این پیشینه کهن به نسل جوان، در افزایش دانش جوانان و نوجوانان کرجی و شناخت بهتر آنها از محیط زندگی خود گامی بلند برداشته‌ و در نهایت این آگاهی منجر به توسعه کلانشهر کرج خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول