اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان سیستان و بلوچستان صورت گرفت

رونمایی از کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی»

با حضور استاندار و سایر مسئولان اجرایی سیستان و بلوچستان از کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی» در زاهدان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی»

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در استانداری سیستان و بلوچستان از کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی» تالیف قاسم سیاسر پژوهشگر استان سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: ملت ایران از همان ابتدای انقلاب، به منظور ساختن انقلاب و دستیابی به استقلال راه بزرگی را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: روحانیت، مرجعیت و امام راحل با کسی دشمنی نداشتند چراکه آنها حریت، آزادی و استقلال را می‌خواستند و به تاریخ اسلام و عظمت مسلمانان می‌اندیشیدند.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی این آزادی و عظمت را بر نمی‌تابید و از همان ابتدا با ترفند و حیله و جنگ‌های داخلی و قومیتی، تحریم‌ها، کودتاها و ترور شخصیت‌ها مانع از به ثمر رسیدن انقلاب می‌شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: استکبار واقعه 7 تیر 1360 را در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد و در این اثنی بهترین شخصیت انقلاب شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش و از استان ما شهید طباطبایی و مالکی را به شهادت رساندند.

دانشی خاطرنشان کرد: با این ترورها دیدیم که هیچکدام از ترفندهای استکبار تاثیری در عزم و اراده مردم و انقلاب نگذاشت و انقلاب همچنان راه خود را با عزت و افتخار و سربلندی ادامه داد و از این ماجرا سربلند بیرون آمدیم.

این مسئول ابراز داشت: در واقعه 7 تیر ماه 1360 دو تن از شهیدان واقعه شهید طباطبایی و مالکی از استان سیستان و بلوچستان بودند.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان متذکر شد: از همه مردمی که امروز در این مراسم شرکت کردند تقدیر و تشکر می‌شود.

محمدمهدی عبدخدایی از مبارزین پیشتاز در نهضت اسلامی نیز در ادامه این مراسم به نحوه آشنایی‌اش با آیت‌الله شریفی و شهید طباطبایی پرداخت و گفت: شهید طباطبایی در مسجد بالاسر مشهد با طلبه‌های فردوسی هم‌خانه و هم اتاقی بود و آنها می‌گفتند که شهید طباطبایی مرتب نماز شب می‌خواند و به همراه شهید نواب صفوی با رژیم طاغوت به مبارزه می‌پرداخت.

وی به انتخابات 24 خردادماه اشاره کرد و افزود: همه دنیا دیدند که مردم ایران با مشارکت 72 درصدی پای صندوق‌های رای حاضر شدند و نمونه‌ای از دموکراسی آزاد را به همه ثابت کردند.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه ادامه داد: در امت اسلامی بین مذهب تشیع و تسنن در کلمه توحید، پیامبر و قرآن و مکه یکی هستیم و وحدت داریم لذا شیاطین و استکبار می‌خواهند بین این دو مذهب تفرقه بیندازند و با هر ترفندی این اتحاد و وحدت را از هم جدا کنند.

عبدخدایی بیان داشت: انقلاب اسلامی در ایران قوانین شریعت را پیاده می‌کند و حکومت مردم سالاری دینی که بهترین نوع حکومت و شریعت الهی است در ایران وجود دارد و سایر کشورها از این نوع حکومت الگوبرداری می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند که این انتخابات مهندسی شده افزود: ما در انتخابات 24 خردادماه، آگاهانه تصمیم گرفتیم و انتخابات همان رای مردم بود و همه دیدند که انتخابات مهندسی نشده بود.

گفتنی است، کتاب «سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی» مجموع شانزده مقاله است که به قلم قاسم سیاسر در باب بررسی اوضاع اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی سیستان و بلوچستان در روزگار پهلوی نگاشته شده است.

انتهای پیام/75003/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول