اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان خبر داد:

وقوع بیشترین تصادف در سه خیابان کرمان

رئیس پلیس راهور شهر کرمان گفت: بیشترین میزان تصادفات عابر پیاده در کرمان در سه خیابان کرمان اتفاق می‌افتد.

وقوع بیشترین تصادف در سه خیابان کرمان

یوسف نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بیشترین میزان تصادفات عابر پیاده در کرمان در بولوار جمهوری اسلامی، بولوار شهید صدوقی «جاده تهران» و بزرگراه جنوبی این شهر به ‌علت سرعت بالای وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: در مسیرهای مذکور تعداد گذرگاه عابر پیاده محدود است و از گذرگاه‌هایی هم که وجود دارد، استفاده زیادی نمی‌شود، زیرا پل‌های عابر پیاده استاندارد نیستند و یا پله برقی ندارند.

رئیس پلیس راهور شهر کرمان ابراز داشت: طی سال گذشته تعداد زیادی پل عابر پیاده در شهر کرمان راه‌اندازی شد، اما بسیاری از مردم با وجود این پل‌ها باز هم از عرض خیابان عبور می‌کنند که این امر بسیار خطرناک است و جان آنها را به خطر می‌اندازد.

نجفی بیان کرد: شهر کرمان وسعت زیادی دارد و با وجود انجام خط کشی‌ها، ایمن‌سازی گذرگاه‌ها و احداث پل‌های عابر پیاده باز هم جای کار بسیاری در این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عابران پیاده آسیب‌پذیرترین قشر در تصادفات شهری هستند، افزود: موتورسواران در تصادفات جرحی بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه پلیس خطرات ناشی از تصادفات را بیش از دیگران درک می‌کند، خاطر نشان کرد: پلیس داوطلبانه وارد عرصه آگاه‌سازی مردم شده، زیرا فرهنگ‌سازی از جریمه ‌کردن راحت‌تر است.

نجفی اذعان داشت: جریمه باید وجود داشته باشد و قانون به‌صورت جدی اجرا شود، زیرا تخلف هیچ توجیهی ندارد و فرهنگ‌سازی و اعمال مقررات مکمل هم هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی اولویت کار پلیس است، واحد فرهنگ ترافیک در راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی شده است.

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان با بیان اینکه در قانون مصوب سال 89 تا حد زیادی نواقص قانون قبلی برطرف شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی سهم سازمان‌ها در وقوع تصادفات، نمره منفی و افزایش جریمه‌های رانندگی در این قانون تصویب شده که موجب بازدارندگی می‌شود.

انتهای پیام/80019/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول