اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست سال‌ جاری

11 نفر در تصادفات درون‌شهری کردستان فوت کردند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان گفت: در سه ماه نخست سال ‌جاری 11 نفر بر اثر تصادفات درون شهری در استان جان خود را از دست دادند.

11 نفر در تصادفات درون‌شهری کردستان فوت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این میزان تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است.

وی افزود: همچنین در سه ماه نخست امسال نیز تصادفات جرحی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 474 موتورسیکلت متخلف و 2 هزار و 182 دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف شده است.

قادرزاده اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال همچنین 320 راننده که جرایم آنها بالای یک میلیون تومان بود موظف به پرداخت جرایم شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده 90 جلد گواهینامه دارای نمره منفی کامل و 150 جلد گواهینامه رانندگانی که در تصادفات منجر به فوت و جرح مقصر بوده‌اند، ضبط شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان به آموزش مسجدمحوری و محله‌محوری در راستای آگاه‌سازی محلات استان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: در سه ماه گذشته علاقه‌مندان 100 مسجد توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی استان با قوانین رانندگی آشنا شدند.

قادرزاده با اشاره به اینکه رانندگان زن محتاط‌تر از آقایان هستند، اظهار کرد: میزان تصادفات درون‌شهری که زنان مرتکب می‌شوند به نسبت کمتر از آقایان است.

وی احداث پارکینگ و گذرگاه‌های عابرپیاده را از کارهای مهم و در دستور اقدام امسال عنوان کرد و افزود: در ارتباط با پارکینگ تاکنون اقدام خاصی در استان صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به اینکه در هیچکدام از شهرستان‌های استان کمربندی وجود ندارد، تصریح کرد: دکتر حسینی بلوار است نه کمربندی و با راه‌اندازی آن تا حدودی مشکلات ترافیکی شهر سنندج برطرف خواهد شد.

وی خواستار احداث جاده کمربندی در شهرهای کردستان شد و اظهار کرد: عدم وجود جاده کمربندی در استان و عبور وسایل نقلیه سبک و سنگین از داخل شهرها، خسارات جانی و مالی زیادی به دنبال داشته و احداث آن در استان ضروری است.

قادرزاده در خصوص ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی استان کردستان اضافه کرد: در همین زمینه در هسته مرکزی شهرهای بزرگ استان کار شده اما به هیچ وجه کافی نیست و نیازمند همت و تلاش بیشتر مسئولان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان خاطرنشان کرد: یکطرفه کردن بلوار سیدقطب، خیابان فلسطین از چهارراه به طرف میدان آزادی و خیابان مولوی سنندج در جهت عکس حرکت فعلی نیز به شورای ترافیک استان پیشنهاد شده است.

قادرزاده در پایان همکاری و تعامل رسانه‌ها برای آگاه‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی، بیان مسائل و مشکلات ترافیکی و فرهنگ‌سازی ترافیکی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بدون شک خانواده‌ها بیشترین تاثیرگذاری را در تصادفات درون‌شهری خواهند داشت.

انتهای پیام/79005/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول