اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام کمیته امداد گیلان خبر داد

اشتغالزایی 30 هزار خانواده محروم در گیلان

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی از ایجاد 30 هزار اشتغال خرد برای خانواده‌های محروم در سه سال گذشته در این استان خبر داد.

اشتغالزایی 30 هزار خانواده محروم در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد باشلقی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه گیلان اظهار کرد: کمیته امداد گیلان نسبت به بازسازی سازمانی در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری اقدام کرده است.

وی به نامگذاری دهه عدالت در دوره چهارم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های کمیته امداد طبق برنامه‌های قانون پنجم توسعه انجام می‌شود.

باشلقی کمیته امداد امام خمینی را سازمانی حمایتی و امدادی دانست و تصریح کرد: نهاد مذکور با ایجاد تحول در نظام سازمانی توانسته خدمات بهتری به فقرا و محرومان ارائه کند.

قائم‌مقام کمیته امداد گیلان بر توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در دهه چهارم انقلاب تاکید کرد و گفت: توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد مد نظر است.

وی اشتغال را صدر برنامه‌های کمیته امداد گیلان خواند و بیان کرد: 30 هزار خانواده‌های محروم در بحث اشتغال خرد در مدت سه سال گذشته توانمندسازی شدند.

باشلقی سلامت اجتماعی را از جمله نکته‌های مهم در تحکیم و تعالی خانواده اعلام کرد و یادآور شد: کمیته امداد گیلان توجه ویژه‌ای به بحث ازدواج و کاهش طلاق دارد.

قائم‌مقام کمیته امداد گیلان با تاکید بر محور قرار دادن آسیب‌های اخلاقی و ارتقای فرهنگ عمومی خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: کمیته امداد گیلان با عقد قرارداد با کارشناسان به امر آموزش خانواده‌های زیر پوشش به صورت چهره ‌به ‌چهره، گروهی و خدمات مشاوره‌ای اقدام کرده است.

وی ارتقای نشاط اجتماعی فرزندان و نوجوانان در خانواده‌های زیر پوشش را از دیگر اموری عنوان کرد که کمیته امداد گیلان پیگیری می‌کند و افزود: تقویت مبانی دینی و نشاط خانوادگی بین خانواده‌ها از فعالیت‌های کمیته امداد در بخش فرهنگی است.

*نیمی از بودجه کمیته امداد صرف مستمری مددجویان زیر پوشش می‌شود

باشلقی با بیان اینکه 47.5 درصد بودجه کمیته امداد به توانمندسازی در حوزه اشتغال، مسکن و فرهنگی خانواده‌های زیر پوشش می‌شود، تصریح کرد: نیمی از بودجه کمیته امداد صرف مستمری مددجویان زیر پوشش شده و تنها 2.5 درصد از اعتبارات صرف هزینه‌های تشکیلاتی، حقوق و اداری این سازمان می‌شود.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارزیابی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در حوزه اشتغال، مسکن و فرهنگ خانواده‌های زیر پوشش اشاره کرد و گفت: کارکنان کمیته امداد توانستند تلاش ویژه‌ای در خدمت‌گذاری به خانواده‌های زیر پوشش داشته باشند.

انتهای پیام/84001/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول