اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن غلات در بشرویه

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن غلات از اراضی زیرکشت این محصول در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت 22 هزار تن غلات در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی بشرویه، علی شفیعی اظهار کرد: در حال حاضر 10 هزار و 900 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت غلات است.

وی افزود: از این میزان 7 هزار و 800 هکتار به کشت جو اختصاص یافته که بشرویه در این زمینه رتبه نخست در سطح خراسان‌جنوبی را به خود اختصاص داده است. 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه، پیش‌بینی برداشت محصول غلات امسال بشرویه را 22 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر عملیات برداشت غلات در این شهرستان با 33 دستگاه کمباین در حال اجراست. 

شفیعی با بیان اینکه بهره‌برداران غلات در بشرویه حدود چهار هزار و 900 نفر هستند، تصریح کرد: از این مجموع دو هزار و 460 نفر بهره‌بردار گندم و دو هزار و 430 نفر بهره‌بردار جو هستند.

وی از ایجاد مزارع تحقیقی و ترویجی جو و گندم خبر داد و اضافه کرد: برای تعیین گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی شهرستان، 11 رقم گندم، پنج رقم جو و سه رقم تریتی کاله در این مزارع کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در پایان اذعان داشت: بشرویه در زمینه کشاورزی از شهرستان‌های پیشرو به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69017/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول