اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه خبر داد

فعالیت 5 واحد ترمینال ضبط پسته در شهرستان بشرویه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از فعالیت 5 واحد ترمینال ضبط پسته در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 5 واحد ترمینال ضبط پسته در شهرستان بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی شفیعی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی شهرستان بشرویه اظهار کرد: 100 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: 15 تا 20 درصد تولید ناخالص کشور در بخش کشاورزی بوده و 30 درصد اشتغال نیز در این بخش ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به تنوع اقلیمی ایران در تولید محصولات مختلف و پرورش دام تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده‌ها و بالارفتن هزینه‌های تولید از عمده‌ترین مشکلات کشاورزان است که با کاهش مصرف نهاده‌ها، سطح تولید نیز به تبع آن پایین می‌آید.

شفیعی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان بشرویه توسعه چندانی پیدا نکرده است و لازم است که مسئولان شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند.

وی از فعالیت پنج واحد ترمینال ضبط پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: دو کارخانه پنبه و یک کارخانه خوراک دام در این شهرستان فعالیت دارند که تعداد این واحدها با توجه به کیفیت، تنوع و ظرفیت تولید محصول در سطح شهرستان کافی نیست و ظرفیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه اضافه کرد: با توجه به تولید 3 هزار تن پسته در سال، ایجاد یک واحد بسته‌بندی و فرآوری خشکبار می‌تواند در اقتصاد منطقه موثر باشد.

شفیعی با اشاره به میزان شیر تولیدی در این شهرستان گفت: میزان کل تولید در سال 89، 341 تن بوده که این میزان در سال 90، به 4 هزار و 758 تن در سال رسیده است.

وی یادآور شد: در نیمه دوم سال 90 با بروز مشکلات در زمینه خوراک دام و قیمت شیر، میزان خروج دام از شهرستان بشرویه افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه ادامه داد: در شش ماه دوم سال گذشته، 20 درصد خروج دام از شهرستان و 12 تا 15 درصد کاهش تولید شیر داشته‌ایم.

شفیعی تصریح کرد: در سال جاری با تولید 13 تا 14 تن شیر، ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و احداث واحد فرآوری شیر و تولید لبنیات احساس می‌شود که علاوه بر اشتغال‌زایی سبب فروش قیمت محصولات کشاورزی با بالاترین قیمت می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی اقدام موثری برای ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به کشاورزان و دامداران بوده است، گفت: باید از تسهیلات ارائه شده برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصاد شهرستان استفاده کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول