اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

تولید بیش از 5 هزار تن پسته در بشرویه

مدیر اداره جهادکشاورزی بشرویه گفت: در سال گذشته پنج هزار و 712 تن پسته از باغات شهرستان بشرویه تولید شد.

تولید بیش از 5 هزار تن پسته در بشرویه

علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: بیش از هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان بشرویه به کشت پسته اختصاص دارد که از این میزان 4 هزار و 200 هکتار آن فعال و بارور و 3 هزار و 442 هکتار غیربارور هستند.

وی ادامه داد: کار برداشت محصول پسته از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود که در سال زراعی گذشته از باغات پسته این شهرستان پنج هزار و 712 تن محصول به ارزش ریالی یک هزار و 719 میلیارد ریال برداشت شد.

مدیر جهادکشاورزی بشرویه تصریح کرد: تعداد 860 بهره‌بردار پسته در سطح این شهرستان فعالیت دارند که از این میزان 13 نفر بالای 25 هکتار، 133 نفر بالای پنج هکتار و 714 نفر نیز زیر پنج هکتار به کشت پسته اختصاص داده‌اند.

شفیعی افزود: پسته تولیدی شهرستان بشرویه علاوه بر مصرف بازار داخلی استان به استان‌های یزد، تهران، قم، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی صادر می‌شود.

وی از مهمترین ارقام مورد کاشت پسته در این شهرستان به رقم بادامی، کله قوچی، احمدآقایی، فندقی، اکبری و سفید اشاره کرد.

مدیر اداره جهادکشاورزی بشرویه از برگزاری دوره‌های آموزشی و اقدامات حمایتی برای کشاورزان خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی تغذیه، هرس و پیوند برگزار شده که در مجموع 70 نفر آموزش دیده‌اند.

شفیعی اذعان داشت: توزیع کودهای شیمیایی و کودهای ریزمغذی، اعطای تسهیلات به کشاورزان برای احداث باغات پسته و تغذیه و هرس باغات، اقدامات برای کاشت مکانیزه، مشاوره و بازدید مستمر از باغات برای هرس مناسب درختان و رعایت فاصله کاشت مناسب ردیف‌ها از جمله اقدامات حمایتی از سوی جهادکشاورزی بوده است.

انتهای پیام/69006/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول