اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بیرجند مطرح کرد

اجرای دائم برنامه غربالگری بینایی در بیرجند

رئیس اداره بهزیستی بیرجند گفت: برنامه غربالگری بینایی با هدف تشخیص زود هنگام تنبلی چشمی و سایر اختلافات بینایی در کودکان سه تا شش سال در طول سال در پایگاه‌های دائمی غربالگری در شهرستان بیرجند، انجام می‌شود.

اجرای دائم برنامه غربالگری بینایی در بیرجند

حسن شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به فعالیت‌های دفتر توانمندی زنان و خانواده اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بازتوانی مددجویان از طریق اشتغال برای هشت خانواده انجام شده است.

وی از معرفی 12 مددجو برای اخذ وام قرض‌الحسنه طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری تعداد پنج مددجو برای شرکت در کمیسیون پزشکی از کارافتادگی معرفی شده‌‌اند.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند اضافه کرد: دوره آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج و شرکت دختران و پسران جوان مددجویان برای 20 نفر در سه ماهه نخست امسال برگزار شده است.

شرفی از بیمه 25 مددجو طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: فیش واریزی بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و تنظیم سند پرداختی 119 نفر دریافت شده است.

وی معرفی 13 مددجو برای اردوهای سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس، معرفی برای شرکت در اردوهای تفریحی و ورزشی و معرفی مددجویان برای تسهیلات مشاغل خانگی را از دیگر فعالیت‌های دفتر توانمندی زنان و خانواده برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به عملکرد واحد اشتغال، یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال سه نفر از مددجویان به بانک توسعه و تعاون خراسان جنوبی معرفی شده‌اند.

شرفی افزود: در راستای بهره‌مندی جامعه هدف از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 50 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی از معرفی سه نفر از مددجویان به جهاد کشاورزی برای اخذ مجوز مشاغل خانگی طی سال جاری خبر داد و گفت: همچنین 22 نفر از مددجویان به اداره بازرگانی برای اخذ مجوز قالیبافی در سه ماهه نخست سال جاری معرفی شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند، با اشاره به دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها، اضافه کرد: دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها با هدف آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی و اختلافات جسمی، شنوایی، بینایی جامعه هدف فعالیت می‌کند.

شرفی یادآور شد: برنامه غربالگری بینایی با هدف تشخیص زود هنگام تنبلی چشمی و سایر اختلافات بینایی در کودکان سه تا شش سال در طول سال در پایگاه‌های دائمی غربالگری در شهرستان بیرجند، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد چهار پایگاه دائمی بینایی شامل عینک نگاه، عینک نیک، عینک آسیانا و عینک مهدی غربالگری را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/69013/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول