اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اردبیل:

باندهای قاچاق مواد مخدر در انتظار برخورد قاطع پلیس باشند

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: باندهای قاچاق مواد مخدر باید منتظر اقدام مقتدرانه‌ پلیس در دستگیری و متلاشی شدن خود باشند.

باندهای قاچاق مواد مخدر در انتظار برخورد قاطع پلیس باشند

سردار ابراهیم کریم‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با همدستی نظام‌های بیگانه تولید مواد افیونی در افغانستان و تلاش برای واردات گسترده آن به کشورهای مختلف در دست اقدام است که قطعاً نیروهای فداکار انتظامی و نظامی اجازه نمی‌دهند بیشتر از این جوانان ما گرفتار در مهلکه عذاب‌آور مواد مخدر باشند.

وی به مبارزه بی‌امان نیروی انتظامی با باندهای مواد مخدر و همچنین تشدید مجازات از سوی دستگاه‌های قضایی و مراجع رسیدگی به تخلفات این طیف اشاره کرد و افزود: ما در روزهای گذشته شاهد امحای 480 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده در سال گذشته بودیم که بخشی از آن‌ها به مصرف دارویی رسیده و 350 کیلوگرم نیز امحا شده است.

کریم‌خانی تصریح کرد: ‌در یک سال گذشته 49 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در عملیات‌های مستمر پلیس متلاشی شده و عوامل فعال نیز در این زمینه دستگیر و برخی از آن‌ها به سزای اعمالشان رسیده‌اند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت 10 نفر از اتباع آذری که اقدام به حمل مواد مخدر می‌کردند، دستگیر شدند و بیش از 20 کیلو مواد مخدر از این اتباع آذری به دست آمد.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور قبلی که احساس می‌شد قاچاق مواد مخدر تنها از طریق مرزهای کشورمان به آذربایجان صورت می‌گیرد امروز شاهد قاچاق مواد از آن سوی مرز به کشورمان هستیم که قطعاً با باندها و عوامل تهیه و توزیع آن برخورد جدی صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان با توصیه به خانواده‌ها که گرفتار فرزندان معتاد یا گرفتار مواد افیونی هستند، بیان کرد:‌ در استان اردبیل 60 واحد درمان ترک اعتیاد به همت بهزیستی و دستگاه‌های غیردولتی تدارک دیده شده است تا با مراجعه به این مراکز ترک اعتیاد به شکل واقعی صورت بگیرد که در این مراکز با مراقبت از جوانان سعی می‌شود آلودگی‌ها و برخی حرکت‌های نامناسب اصلاح شده و برطرف شود.

کریم‌خانی در ادامه یادآور شد: معتقد هستیم که مواد مخدر یک آفت و بلای خانمان‌سوز و تدارک دیده شده از سوی نظام استکبار جهانی است که به یقین اگر کوچک‌ترین قصور و کوتاهی داشته باشیم این مواد افیونی می‌تواند زندگی ما را به خطر انداخته و زمینه یک انحراف واقعی را فراهم کند که از والدین و پدران و مادران انتظار می‌رود مراقب رفتارها و دوست‌یابی فرزندانشان باشند.

انتهای پیام/62006/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول