اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی اعلام کرد

مراجعه 3500 زن و دختر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارومیه

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: 3500 زن و دختر در سال گذشته برای دریافت مشاوره به مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارومیه مراجعه کردند.

مراجعه 3500 زن و دختر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارومیه

احد مهرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زنان نقش موثری در استحکام خانواده و سلامت روانی افراد در جامعه دارند که توجه به مسائل مربوط به زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش قابل توجهی دارد که در این میان آمار تعداد مراجعه‌کنندگان زن و دختر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی آذربایجان غربی، نشانگر اعتماد و رضایت آنان از عملکرد این مراکز مشاوره‌ای است.

وی به عملکرد رضایت‌بخش مراکز مشاوره نیروی انتظامی آذربایجان غربی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 3 هزار و 500 نفر به مرکز مشاوره نیروی انتظامی ارومیه مراجعه کرده‌اند که این آمار به خوبی نشانگر اعتماد مردم به این مراکز و رضایت آنان از عملکرد گذشته مراکز مشاوره نیروی انتظامی استان بوده است.

مهرمند با بیان این مطلب تصریح کرد: حدود 2 هزار نفر از این افراد، به سبب مشکلات خانوادگی خود به مراکز مشاوره مراجعه کرده بودند که این مسئله خود تاکیدی بر لزوم توجه به مسائل خانواده‌ها در استان و آسیب‌شناسی علل بروز هنجارها در آنها است.

وی بر لزوم توجه به مسائل حوزه زنان اشاره کرد و گفت: زنان نقش کلیدی در انسجام و تداوم زندگی زناشویی دارند و توجه به مسائل مربوط به این حوزه می‌تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در خانواده‌ها جلوگیری کند.

مهرمند خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته در 36 مورد با توجه به حساسیت مسئله و همه‌گیر بودن آن، اقدام به برگزاری مشاوره گروهی برای مراجعه‌کنندگان کردیم.

وی بر لزوم ریشه‌یابی خشونت‌های مشاهده شده در جامعه تاکید کرد و گفت: با شناسایی علل این خشونت‌ها و ناهنجاری‌ها در میان افراد، می‌توان راهکارهای مناسب برای جلوگیری از گسترش روزافزون این آسیب‌ها را در جامعه ارائه داد و در راستای سلامت روانی خانواده‌ها گام برداشت.

مهرمند افزایش کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی را در میان خانواده‌های استان ضروری عنوان کرد و افزود: باید آسیب‌های شایع هر شهرستان و منطقه به تفکیک شناسایی شود، سپس آموزش‌های لازم برای آنها ارائه شود.

وی به افزایش آمار طلاق‌ در سال‌های گذشته در استان اشاره کرد و افزود: برای مقابله با این پدیده و کاهش آن، یک هزار و 200 کلاس آموزشی برای دختران دانش آموز و 120 کلاس نیز برای دانشجویان استان برگزار کردیم.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی از برگزاری 69 کلاس آموزشی برای بانوان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی استان در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: با برگزاری 150 مورد کلاس آموزشی برای بانوان شاغل در ادارات و دستگاه‌های استان آموزش‌های لازم در ارتباط با مسائل بانوان به آنها ارائه شد.

مهرمند نقش بانوان و توجه به نیازهای آموزشی آنان را در داشتن جامعه‌ای سالم ضروری دانست و بر تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی اثرگذار به آنان تاکید کرد.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول