اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

خودکفایی زنجان در تولید بذرهای کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان در تولید بذرهای کشاورزی به خودکفایی رسیده است.

خودکفایی زنجان در تولید بذرهای کشاورزی

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با تلاش کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی موفق به خودکفایی در این بخش شده‌ایم.

وی تولید بذر را در کشاورزی مهم دانست و افزود: خودکفایی در این بخش موجب توسعه کشاورزی استان خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به بخش‌های مختلف تولید بذر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موفق به تولید و خودکفایی در زمینه تولید بذر سیب‌زمینی در سطح استان شده‌ایم.

وی از خودکفایی استان در زمینه تولید بذر حبوبات خبر داد و تاکید کرد: خودکفایی در زمینه تولید انواع بذر حبوبات موجب توسعه بخش زراعت کشاورزی استان خواهد شد.

تاراسی از خودکفایی در تولید بذر خلل و ماشک در استان خبر داد و یادآور شد: این بذر‎ها از نوع بذور علوفه‌ای هستند که در بخش دام استان می‌توانند بسیار مهم باشند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خودکفایی در تولید انواع بذر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید این بذرها موفقیت بزرگی برای کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: استان زنجان به 6 استان دیگر بذر سیب‌زمینی صادر می‌کند.

تاراسی به تولید بذر گندم اشاره کرد و ادامه داد: بذر گندم و جو در حال حاضر به صورت کامل تولید و در سطح استان تامین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان توسعه بخش زراعت استان را یادآور شد و تاکید کرد: در سال‌های اخیر برای توسعه بخش زراعت در استان تلاش‌های زیادی شده است.

وی زراعت را یکی از بخش‌های موفق در کشاورزی استان دانست و اضافه کرد: استان زنجان در تولید محصولات کشاورزی در بخش زراعت دارای جایگاه قابل قبول و شایسته‌ای است.

تاراسی کیفیت و کمیت محصولات تولیدی استان در بخش زراعت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: زنجان جزو استان‌های موفق در تولید با کیفیت محصولات کشاورزی در سطح کشور است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به سیب‌زمینی تولیدی در زنجان اشاره کرد و افزود: سیب‌زمینی تولیدی در سطح استان جزو محصولات تولیدی مرغوب در سطح کشور است.

وی زنجان را جزو استان‎های موفق در اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه عملکرد مناسبی داشته‌ایم.

تاراسی با اشاره به طرح‏های توسعه کشاورزی استان تصریح کرد: استان زنجان ظرفیت‏های کشاورزی بسیار خوبی دارد که باید مورد توجه باشد.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طرح‎های توسعه کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در توسعه طرح‌های کشاورزی قدم‌های مثبت و ارزنده‌ای برداشته شود.

وی همچنین اقدامات انجام شده در بخش طرح‎های پژوهشی را یادآور شد و تاکید کرد: در این زمینه نیز استان قدم‌های مثبت و رو به جلویی برداشته است.

تاراسی توجه به همه بخش‎های کشاورزی استان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: توسعه متوازن در همه بخش‌های کشاورزی استان زنجان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/73007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول