اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 400 میلیون تومانی صورت گرفت

مجهز‌ شدن 117 هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی به سیستم آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مجهز شدن 117 هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین با اعتبار دولتی 409 میلیون و 500 هزار تومان از آغاز امسال خبر داد.

مجهز‌ شدن 117 هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی به سیستم آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 232 هکتار از زمین‌های خراسان جنوبی به روش‌های آبیاری نوین آبیاری می‌شوند.

وی افزود:با اجرای آبیاری نوین به طور متوسط 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مشکلاتی که در سیستم‌های آبیاری نوین استان وجود دارد را خرده مالکی شدید، کیفیت نامناسب آب بعضی از منابع آب، گرمای زیاد ،‌ وجود بادهای موسمی شدید، افزایش و یا نوسانات شدید قیمت‌ها و کمبود مشاور و پیمانکار بومی برشمرد.

هادربادی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 117 هکتار با اعتبار دولتی 409 میلیون و 500 هزار تومان از زمین‌های کشاورزی استان به این سیستم مجهز شدند.

وی اذعان داشت: با توجه به خرده مالکی شدید در کشاورزی استان، اجرای گسترده این سیستم نیازمند تغییر یک روش و یا به عبارت دیگر تغییر یک عادت است که آنهم مستلزم فرهنگ‌سازی و یا به تعبیر دیگر ایجاد تغییر در نگرش می‌باشد.

انتهای پیام/69008/ج/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول