اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت یک‌سال

هدایای روز خبرنگار به دست خبرنگاران مینابی نرسید

با وجود گذشت یک سال از اختصاص و توزیع هدایای روز خبرنگار سال گذشته در هرمزگان، کماکان این هدایا به خبرنگاران مینابی تحویل داده نشده و این موضوع شائبه‌هایی را برانگیخته است.

هدایای روز خبرنگار به دست خبرنگاران مینابی نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی قشری هستند که بر اساس وظیفه‌ای که بر دوش خود احساس می‌کنند همواره در همه صحنه‌ها در کانون حوادث و رخدادها قرار می‌گیرند تا مردم و یا همان افکار عمومی از وقایع پیرامون خود با خبر و مطلع شوند.

هر ساله 17 مردادماه سالگرد شهادت محمود صارمی با گرامیداشت یاد و خاطره این خبرنگار در اغلب نقاط کشور و شهرستان‌های مختلف طی آئینی از تلاش خبرنگاران تجلیل می‌شود.

اگر به متون دینی مراجعه شود با اندکی تحقیق و تفحص خواهیم دید که در آن جایگاه ویژه‌ای برای خبرنگاران (راویان) لحاظ شده است اما علی‌رغم اهتمام نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در کشور متأسفانه منزلت روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی، آنچنان که باید مورد توجه برخی مسئولان نیست.

سال گذشته در حالی‌که از سوی مسئولان ارشد استانی برگزاری مراسم باشکوه برای روز خبرنگار وعده داده شد، فعالان خبری در میناب به طرزی مظلومانه تقدیر شدند به گونه‌ای که فرماندار وقت این شهرستان در آئین تجلیل از خبرنگاران با انتقاد از حضور کم‌رنگ مدیران میناب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: «خبرنگاران کوشا و پرتلاش در میناب همواره باعث رشد و توسعه این شهرستان بوده‌اند و شایسته تجلیل بهتری هستند».

قانعی‌فرد همچنین اظهار داشت: تاکنون از خبرنگاران شهرستان میناب آن‌گونه که در شأن آنهاست تجلیل نشده است.

این که خبرنگاران کارآگاه وجدان عمومی تلقی می‌شوند و باید به دنبال کسب و انعکاس خبر و پیگیری مطالبات مردم باشند از افتخارات این قشر است و بابت انجام چنین وظیفه سترگی بر کسی منت نمی‌گذارند اما باید ابزاری برای رغبت فعالیت بیشتر و بهتر آنان وجود داشته باشد که توجه به جایگاه و منزلت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از مهمترین ابزار است.

سال گذشته در مراسم ویژه‌ایی که به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از فعالان خبری در میناب که در سالن فرهنگسرای شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد وعده اهدا کارت هدیه به عنوان هدیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به خبرنگاران داده شد و اعلام شد که هدیه مذکور از طریق روابط عمومی فرمانداری به دست خبرنگاران می‌رسد.

پس از گذشت مدتی و این که از کارت هدیه خبری نشد، موضوع با مسئول وقت روابط عمومی فرمانداری مطرح و مسئله وارد پروسه پر پیچ و خمی به نام پیگیری، بین روابط عمومی‌های استانداری و فرمانداری میناب شد.

در نهایت پس از گذشت چند ماه، مسئول روابط عمومی فرمانداری میناب اعلام کرد که طی مراسمی با حضور مسئول وقت روابط عمومی استانداری کارت‌های هدیه به خبرنگاران مینابی اهدا می‌شود.

این موضوع چنان به طول انجامید که با طرح آن از سوی تعدادی از خبرنگاران در میناب با برخی مسئولان نظیر معاون فرهنگی اداره کل ارشاد نیز مطرح شد ولی هر کدام پاسخی و وعده همان پیگیری را دادند.

اکنون دیگر یک سال از آن وعده گذشت و هیچ کارت هدیه‌ای به دست خبرنگاران در میناب نرسید.

حال بحث بر سر این است که اگر کارت هدیه‌ای وجود داشته، که مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد قاطعانه اعلام کردند وجود داشته و جهت اهدا به خبرنگاران شهرستانی تحویل استانداری شده پس سرنوشت این هدایا به کجا رسید.

انتهای پیام/88004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول