اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد استان قم:

تیزهوشی و قدرت تحلیل از شاخصه‌های مهم خبرنگار موفق است

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تیزهوشی و قدرت تحلیل از شاخصه‌های مهم خبرنگار موفق است گفت: خبرنگار باید بتواند تشخیص دهد که خبر چیست و باید چگونه منعکس شود.

تیزهوشی و قدرت تحلیل از شاخصه‌های مهم خبرنگار موفق است

محمد خامه‌یار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص رسالت خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی اظهار داشت: رسالت خبرنگاران شامل اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشیدن و کمک به مسئولان است.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران وظیفه دارند با اطلاع‌رسانی اخبار از مسئولان به مردم و از مردم به مسئولان واقعیت‌ها را برای مردم بیان کرده و با این اطلاع‌رسانی باری را از دوش دولت بردارند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ویژگی‌های خبرنگار موفق گفت: تیزهوشی و قدرت تحلیل از شاخصه‌های مهم خبرنگار موفق است و خبرنگار باید بتواند تشخیص دهد که چه خبری چگونه باید منعکس شود.

وی با بیان اینکه خبرنگار با خبر در جامعه ایجاد امید می‌کند عنوان داشت: خبرنگار باید در اطلاع‌رسانی و توجه به واقعیت‌ها شفافیت داشته و از اطلاع‌رسانی خبرهایی که به صلاح جامعه نیست خودداری کند.

خامه‌یار با اشاره به نقش خبرنگاران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: رسانه‌ها در این دوران در اطلاع‌رسانی به موقع و ایجاد فضایی مطلوب به درستی عمل کرده و در خط مقدم این مسیر ایفای نقش کردند.

وی خاطر نشان کرد: شفاف‌سازی رسانه‌ها سبب می‌شود رویدادها به طور واقعی منعکس شود و عموم مردم در جریان رویدادها قرار بگیرند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن ارزیابی عملکرد خبرگزاری فارس قم گفت: در طول سال‌هایی که این خبرگزاری در قم فعالیت داشته نقطه ضعفی از آن مشاهده نشده و از همه لحاظ قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس بین دفاتر خبرگزاری‌های استان ممتاز است عنوان داشت: استان قم استان خبر خیزی است و خبرگزاری‌ها با شم خبری خود خبرها را رصد کرده و به موقع آنها را در فضای مجازی منعکس می‌کنند.

خامه‌یار یادآور شد: دقت، درایت و تحلیل خبر از جمله امتیازاتی است که خبرگزاری فارس توانسته نمره مطلوب را در این حوزه‌ها کسب کند.

انتهای پیام/2258/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول