اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر:

کتابخانه‌های سیار در روستاهای ملایر راه‌اندازی شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر خواستار راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاهای شهرستان ملایر شد.

کتابخانه‌های سیار در روستاهای ملایر راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدقاسم عبدلی ظهر امروز در شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ملایر اظهار داشت: تا کسی با کتاب مأنوس نباشد ارزش کتاب را درک نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه گاهی یک جمله از یک کتاب هزاران مشکل را از انسان حل می‌کند، گفت: امروز کتابخوانی یک ابزار و راهکار مهم به عنوان یک سد و نقطه مقابل هجوم فرهنگی دشمنان است.

معاون فرماندار ویژه ملایر ابراز داشت: امروز لازم است سه محور کتاب و کتابخوانی، ارزش‌های دفاع مقدس و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در اولویت امور قرار گیرد و در پیشانی کتابخانه‌ها بدرخشد.

وی تصریح کرد: با توجه به نیازهای شهرستان باید ظرفیت‌ها را بسنجیم و سعی شود ظرفیت‌ها به سمت نیازها هدایت شود چرا که همیشه ظرفیت‌ها کمتر از نیازها هستند.

عبدلی گفت: فرهنگ کتابخوانی به عنوان فرهنگی ملی باید احیا شود و در این راستا خانواده‌ها نیز نقش مهمی دارند که باید فضای مطالعه را در خانوداه و جامعه بیشتر کنند.

وی در ادامه افزود: بسترهای مشاوره باید در خصوص کتابخوانی در شهرستان فراهم شود و در این راستا نیازمند همکاری مدرسان دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی هستیم.

معاون فرماندار ویژه ملایر همچنین بر لزوم راه‌اندازی ایستگاه کتاب در ادارات و مکان‌های عمومی چون بیمارستان‌ها و مساجد شهرستان تأکید کرد.

وی خواستار فعال شدن کتابخانه‌های سیار در چند روستای ملایر به عنوان پایلوت با کمک شهرداری شد و افزود: باید در نمایشگاه‌های کتاب در روستاها، مدارس، مساجد و همچنین مکان‌های عمومی بیشتر شود.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز گفت: در بحث کتاب و کتابخوانی باید عملی فکر کنیم و در این راستا قرآن کریم به عنوان گل سرسبد کتاب‌ها برای راهنمایی و هدایت ما کافی است.

رضا زنگنه ابراز داشت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از اساتید فن بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه‌ها، ماهانه به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان واریز می‌شود تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر آمادگی لازم را برای راه‌اندازی کتابخانه سیار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در پایان از تصویب 100 میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه‌های ملایر خبر داد و افزود: شهرداری ملایر در راستای ایجاد فضای فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول