اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

خریداری 28 هزار نسخه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، از خرید 28 هزار نسخه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان در موضوعات مختلف خبر داد.

خریداری 28 هزار نسخه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: یکی از درخواست‌های اساسی که توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی استان مطرح می‌شود و درخواست کاملاً درست و منطقی بوده، کمبود منابع در کتابخانه‌های عمومی است.

وی اضافه کرد: در بررسی به عمل آمده توسط کارشناسان اداره کل متوجه شدیم که میزان وجود منابع در کتابخانه‌های عمومی استان پاسخگوی نیاز مراجعان و کاربران نبوده است و اعضای کتابخانه‌های عمومی نیز به این نکته تأکید کردند و درخواست‌های مکرر و زیادی را در خصوص تأمین منابع در موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی را داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: از آنجایی که در حال حاضر هزینه هر جلد کتاب بسیار بالاست تهیه و خرید آن برای عموم مردم بسیار مشکل بوده و بسیاری از مردم قادر به تهیه و استفاده از آن نیستند.

وی افزود: بنابراین این وظیفه نهادهای فرهنگی و مهمتر از همه کتابخانه‌های عمومی است که این منابع را تهیه و در اختیار اعضا قرار دهند.

منصوری در ادامه خاطرنشان کرد: با عنایت استاندار خوزستان و معاون برنامه ریزی استانداری در سال 91 اعتبارات فرهنگی خوبی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت که یکی از برنامه‌های این اداره کل خرید کتب در موضوعات مختلف به‌ویژه کتب مرجع بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه داد: بعد از تخصیص اعتبارات فرهنگی سریعاً لیست کتب مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری کارشناسان اداره کل، روسای ادارات شهرستان‌ها، مسئولان کتابخانه‌ها و مهمتر از همه اعضای کتابخانه‌های عمومی تهیه و جهت خرید به نهاد کشور ارسال شد تا تائید نهایی شوند که پس از آن لیست نهایی به مؤسسه کتاب نشر ارسال و کتاب‌ها تهیه و به کتابخانه‌های عمومی استان ارسال شد.

وی گفت: با توجه به اینکه بعضی از منابع در کتابخانه‌های عمومی کاربرد چندانی نداشته و مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، لیست منابع با مشورت اعضای کتابخانه‌ها و مسئولان کتابخانه‌ها تهیه شد.

منصوری از خرید کتب با موضوعات مختلف به تعداد 14 هزار نسخه برای تمام کتابخانه‌های عمومی استان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 450 میلیون ریال از طریق مؤسسه کتاب نشر خبر داد و تأکید کرد: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف مرجع، علمی، دینی، عمومی و... در اختیار اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت.

وی همچنین عنوان کرد: تعداد 14 هزار نسخه از 28 هزار جلد کتاب‌های خریداری شده از نویسندگان بومی استان بوده است که در راستای کمک به نویسندگان استان انجام شده و این کار با صرف اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال از اعتبارات فرهنگی اداره کل انجام گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در پایان تأکید کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر یک میلیون و 699 هزار و 817 جلد کتاب بوده است که با اضافه شدن این 28 هزار جلد، تعداد کتاب‌ها به یک میلیون و 728 هزار و 817 جلد کتاب افزایش می‌یابد که تا رسیدن به وضعیت مطلوب مورد نظر اعضا باید تلاش بیشتری کنیم و از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و خیرین استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/72001/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول