اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های استان بوشهر خبر داد

کسر 2 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر برای کتابخانه‌ها

مدیر کل کتابخانه‌های استان بوشهر از کسر دو میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر برای کتابخانه‌ها خبر داد.

کسر 2 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر برای کتابخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، صدرالله محتشم شامگاه یکشنبه در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امری لازم و مهم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: در استان بوشهر طی چند سال اخیر برنامه‌های متنوعی برای بهبود وضعیت کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه انجام گرفته که امیدوار هستیم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از تخصیص 400 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام گرفته بیش از چهار میلیارد ریال برای تجهیز و توزیع امکانات لازم برای کتابخانه‌های استان بوشهر تخصیص یافته است.

محتشم تصریح کرد: همه باید نسبت به افزایش سرانه مطالعه در جامعه کمک کنیم و هر گونه کم‌کاری در این مسیر نباید انجام شود.

وی یادآور شد: براساس قانون تاسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها موظف هستند 5 درصد درآمد خود را به نهاد کتابخانه‌ها پرداخت کنند ولی این امر تاکنون به سختی محقق شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های استان بوشهر از کسر 2 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر برای کتابخانه‌ها خبر داد و بیان کرد: برای برطرف کردن این مشکل، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از ابتدای سال جاری 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری‌های استان بوشهر کسر کرده است.

محتشم با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور 79 دقیقه در روز است گفت: این آمار در استان بوشهر از آمار کشوری کمتر و معادل 53 دقیقه است که 18 دقیقه آن را کتابخوانی، 20 دقیقه قرآن و مابقی را اینترنت و نشریات به خود اختصاص داده‌اند.

وی ابراز داشت: اداره‌کل کتابخانه‌های استان بوشهر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدامات متنوعی انجام داده که امیدوار هستیم بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول