اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند عنوان کرد

پذیرش بیش از 2 هزار نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی بیرجند

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 2 هزار و 834 نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی بیرجند پذیرش شده‌اند.

پذیرش بیش از 2 هزار نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های واحد پیشگیری بهزیستی بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر چهار دفتر مشاوره، پیشگیری از معلولیت‌ها، آسیب‌ها و ترک اعتیاد در راستای خدمت به معلولان فعال هستند.

وی هدف کلی واحد پیشگیری را توانمند‌سازی گروه‌های محلی و ارتقاء سلامت آنها دانست و گفت: تشکیل گروه‌های تخصصی برای آموزش‌ مهارت‌های زندگی، کودکان و نوجوانان از اهداف تخصصی این واحد هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج، خانواده، مهد کودک‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی برای مددجویان ترخیص شده از زندان برگزار شده است.

شرفی از فعالیت هشت مرکز مشاوره در بیرجند خبر داد و اضافه کرد: دفتر مشاوره در راستای ایجاد و حفظ رابطه با دیگران گام بر می‌دارد.

وی خاطر نشان کرد: در دفاتر مشاوره به مددجویان به صورت یاری‌برگ خدمات ارائه می‌‌شود و تاکنون 110 یاری‌برگ صادر شده است.

وی با اشاره به دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: این واحد در راستای آگاه‌سازی مردم گام بر می‌دارد و به دنبال ارائه خدمات در مقوله‌های شنوایی، بینایی و کودکان و جامعه هدف است.

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند با بیان اینکه چهار پایگاه به صورت ثابت و دائمی غربالگری و شنوایی را انجام می‌دهند، اضافه کرد: پایگاه‌های شنوایی در بهزیستی شهرستان، بیمارستان‌های تامین اجتماعی، ارتش و ولی‌عصر(عج) فعال هستند.

شرفی ادامه داد: هدف از غربالگری‌ها این است که بتوانیم مشکلات بدو تولد را شناسایی کنیم.

وی از پذیرش 568 نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی خبر داد و گفت: در حوزه مددکاری اجتماعی 918 نفر در حوزه روانشناسی 140 نفر، بهداشتی درمانی 26 نفر، تیمی 98 نفر، آموزشی 503 نفر،حقوقی 28 نفر، تلفنی 364 نفر و سایر خدمات 188 نفر پذیرش شده‌اند.

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند یادآور شد: در پایگاه‌های خدمات اجتماعی تعداد 2 هزار و 834 نفر پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام/69013/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول