اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل:

طرح قدس به بارور شدن استعدادهای قرآنی منجر شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: طرح قدس به بارور شدن استعدادهای قرآنی در بین نسل آینده کمک کرده است.

طرح قدس به بارور شدن استعدادهای قرآنی منجر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرشید سلیمی عصر امروز در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات طرح قدس در سما اردبیل اظهار داشت: قرآن کریم حقیقتی دارد و حقیقت آن به گونه‌ای است که جز افراد پاک و مؤمن کسی نمی‌تواند به آن دست یابد چرا که درک حقیقت قرآن نیازمند شناخت عظمت این کتاب الهی است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در حفظ و اشاعه قرآن کریم تصریح کرد:‌ تلاش دشمنان برای نفوذ در مراکز و آموزه‌های فرهنگی ما غیرقابل انکار است و باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا دانشجویان در کسب مهارت‌های علمی از معارف اسلامی و برکات قرآنی بهره بگیرند.

سلیمی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری طرح قدس در اردبیل خاطرنشان کرد: اهمیت ویژه از آن روست که مخاطبانش دانش‌آموزان و دانشجویان بودند و بی‌تردید نفس برگزاری چنین برنامه‌هایی در مدارس و دانشگاه‌ها که از مهم‌ترین مراکز فرهنگی محسوب می‌شوند، حرکتی شایسته و در خور اعتناست.

این مسئول اضافه کرد: ضرورت توجه به مقتضیات زمانی در برگزاری مسابقات بسیار حائز اهمیت است و با توجه به تغییرات زمانی می‌توان بستر جلب علاقمندی گروه‌های سنی جوان به کتاب ارزشمند الهی و مسابقات قرآنی را فراهم کرد.

وی محور مسابقات قرآنی طرح قدس را گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان اعلام کرد و ادامه داد: توجه به نیازهای معرفتی دانش‌آموزان و دانشجویان در این مسابقات امتیازی ویژه به طرح قدس بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در ادامه یادآور شد: نباید مسابقات قرآنی به گونه‌ای باشد که هم ردیف دیگر مسابقات قرار گیرد، بلکه باید این مسابقات با مقتضیات زمانی تغییراتی داشته باشد تا افراد جدید به شرکت در این مسابقات علاقمند شوند که طرح قدس دارای چنین ویژگی‌هایی است.

سلیمی گفت: ‌استان اردبیل همواره در موضوع و فعالیت‌های قرآنی گام‌های مثبتی نسبت به دیگران برداشته و تلاش برای برگزاری این جشنواره نیز از گام‌های مثبتی است که در اعتلای مبانی قرآنی برداشته شده است.

وی با تاکید بر نقش دانشجویان بر حفظ و تحکیم قرآن افزود: ضروری است زمینه کسب مهارت‌های دینی و آشنایی با قرآن در فضای علمی به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شود.

سلیمی تصریح کرد: قرآن شفای روح و جسم است و اگر خلأیی در زندگی امروزی دیده می‌شود به دلیل بی‌توجهی به آموزه‌های دینی و این کتاب آسمانی است.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی طرح قدس توسط واحد اردبیل خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری جشنواره سراسری طرح قدس منشأ خیر و برکت برای استان اردبیل و فرهیختگان و قرآن‌پژوهان باشد.

انتهای پیام/62004/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول