اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

وقتی دشمن نتوانست قرآن را از مردم بگیرد راه رفتن به سوی اولیا را بست

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افراد در زندگی امروزی، باید حدود الهی را رعایت ‌‌کنند گفت: وقتی دشمن نتوانست قرآن را از مردم بگیرد کاری کرد که مردم به سوی معلم این کتاب آسمانی نروند و این امر عامل مشکلات امروزی جامعه است.

وقتی دشمن نتوانست قرآن را از مردم بگیرد راه رفتن به سوی اولیا را بست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری عصر امروز در همایش «سبک زندگی» در همدان با بیان اینکه قرآن کریم، انسان‌ساز است، اظهار داشت: آموزش زندگی سعادتمند در پرتو توجه به قرآن است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: اشکال امروز مسلمانان این است که با وجودی که کتاب قرآن را در زندگی خود دارند پای مکتب استادش ننشسته‌اند.

این مدرس حوزه و دانشگاه خداوند متعال، رسول گرامی اسلام، اهل بیت(ع) و علما را معلمان این کتاب انسان‌ساز دانست و بر لزوم فراگیری مباحث از این اساتید و معلمان تأکید کرد.

ماندگاری بالاترین علت کمرنگ بودن مفاهیم اسلام در زندگی امروزی را دوری از قرآن و اهل بیت(ع) دانست.

وی با بیان اینکه قرآن را باید در زندگی جاری و ساری کرد، ادامه داد: برخی قرآن را بر سردرب شهرها و منازل خود قرار می‌دهند اما در عمل از آن بهره‌ای نمی‌برند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از اینکه برخی فقط قرآن را در سفره‌ عقد خود جای می‌دهند اما در زندگی خود به دستورات آن عمل نمی‌کنند، ابراز داشت: اخیراً برخی قرآن‌هایی با قیمت چند میلیون تومانی مخصوص سفره عقد را بر سر سفره عقد می‌گذارند که قیمت آخرین مورد 20 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه همواره باید در کتاب خدا تفکر کرد، افزود: باور و اعتماد به قرآن کریم و اجرای بی‌چون و چرای دستورات آن، باعث رقم خوردن زندگی سعادتمندانه می‌شود.

*تلاش دشمن برای دور کردن مردم از قرآن

ماندگاری با اشاره به تلاش دشمن برای دور کردن مردم از قرآن کریم گفت: وقتی دشمن نتوانست قرآن را از مردم بگیرد کاری کرد که مردم به سوی معلم این کتاب آسمانی نروند و این امر عامل مشکلات امروزی جامعه است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی به معنای خدایی زندگی کردن است، ادامه داد: امروز در زندگی افراد شاهد مسائلی چون ربا، رشوه، تنبلی، دزدی از کار، بی‌توجهی به حجاب، دوری از نماز و... هستیم که این موضوعات جز پشیمانی هیچ سودی برای جامعه ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 96 سوره مبارکه اعراف گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده «اگر به خدا باور داشته باشید و به دستورات قرآن عمل کنید، از آسمان و زمین برای شما برکت سرازیر می‌کنیم».

وی به ارائه یک فرمول آموزش دینی پرداخت و ابراز داشت: باور به خدا، سئوال از قرآن کریم و معلمان این کتاب، تسلیم شدن به دستورات دین، رعایت تقوا و مجاهدت تا مرز شهادت عامل تعالی افراد است.

ماندگاری در پایان سخنانش با بیان اینکه در زندگی امروزی افراد حدود الهی رعایت نمی‌شود، افزود: هر کس حدود الهی را رعایت نکند به منزله مرده متحرکی بیش نیست و همواره در رنج و عذاب خواهد بود.

انتهای پیام/89002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول