اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل میزبان جشنواره قرآنی فرزندان وزارت نیرو می‌شود

آغاز رقابت 365 فرزند قرآنی وزارت نیرو در اردبیل

دوازدهمین جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو، 13 الی 15 شهریور ماه ‌جاری با حضور 365 شرکت‌کننده از منتخبان استانی مجموعه آب و برق کشور در اردبیل آغاز شد.

آغاز رقابت 365 فرزند قرآنی وزارت نیرو در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عصر امروز با اعلام این خبر در آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو در اردبیل اظهار داشت: این مسابقات با حضور مقامات بلند پایه وزارت نیرو و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و مسئولان استانی امروز در سالن ولایت بسیج اردبیل آغاز به کار کرد.

داود نجفیان با اشاره به رشته‌های برگزاری این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره با حضور منتخبان استانی فرزندان کارکنان مجموعه آب و برق کشور در چهار رشته قرائت و اذان، حفظ، احکام و مفاهیم برگزار می‌شود.

رئیس کمیته برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی فرزندان کارکنان وزارت نیرو از تشکیل پنج کمیته در بخش‌های مختلف روابط عمومی، تدارکات، تشریفات، مراسمات و بانوان خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: با تشکیل این کمیته‌ها و پیش‌بینی تدابیر لازم برای اقامت و رفاه شرکت‌کنندگان از مدت‌ها قبل استان اردبیل خود را برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره آماده می‌کند.

نجفیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: داوری این مسابقات با حضور اساتید تراز اول بین‌المللی و کشوری انجام می‌شود.

وی همچنین در ادامه به برنامه‌های جنبی این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جنگ و نمایشگاه قرآنی و بازدید شرکت‌کنندگان از اماکن تاریخی و دیدنی استان در طی حضورشان در اردبیل از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

نجفیان همچنین با اشاره به پخش این مسابقات از شبکه‌های مختلف صدا و سیما بیان کرد: این مسابقات به طور زنده از شبکه سراسری قرآن و شبکه سبلان اردبیل پخش می‌شود.

وی یادآور شد: برگزیدگان نهایی این جشنواره روز پانزدهم شهریور ماه با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مسئولان استانی و کشوری تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان اردبیل گفت: در این دوره از رقابت‌ها که با هدف ارتقای فرزندان کارکنان وزارت نیرو در حوزه علوم و معارف قرآنی برگزار می‌شود، 365 نفر از 31 استان کشور حضور یافتند.

نجفیان افزود: در این جشنواره 185 نفر خانم و 180 نفر آقا در مقاطع راهنمایی و دبیرستان و در چهار رشته حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان به مدت سه روز با هم رقابت می‌کنند.

اما در آیین افتتاح این جشنواره قرآنی مسئول فرهنگی و قرآنی وزارت نیرو نیز برگزاری این مسابقات را در شناساندن شاخص‌های زندگی اسلامی، ‌دینی و قرآنی به نسل آینده مفید و مؤثر توصیف کرد.

حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست تصریح کرد: ‌برپایی چنین محافل قرآنی خود زمینه و بستر حرکت به سمت علوم و معارف قرآنی را بهتر از گذشته فراهم می‌کند.

انتهای پیام/62003/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول