اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نخستین دوره مسابقات قرآنی کارکنان ادارات یزد آغاز شد

نخستین دوره از مسابقات قرآن کارکنان ادارات در رشته قرائت و ویژه آقایان آغاز شد.

نخستین دوره مسابقات قرآنی کارکنان ادارات یزد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدعلی زارع صبح امروز در آیین آغاز به کار نخستین مسابقات قرآنی کارکنان ادارات یزد اظهار داشت: قرآن کریم از زیباترین سخنان محسوب می‌شود و کلامی که به زیبایی قرآن باشد و یا از قرآن زیباتر باشد وجود ندارد.

وی با تاکید بر تحقیق و جستجو در قرآن کریم و آیات الهی افزود: برای درک حقایق و مبانی و معانی قرآن در عمق وجودی انسان و بهره‌گیری از آن باید در قرآن تفقه کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید روح و روان و حقیقت انسان از وجود آیات الهی بهره‌مند شود عنوان کرد: قرآن شفا است و شناخت قرآن برای شفای سینه که همان روح و روان است موثر خواهد بود.

وی با اشاره به تلاوت زیبای قرآن بیان داشت: پرمنفعت‌ترین داستان‌ها در قرآن بیان شده و زمانی که با دل و جان به تلاوت قرآن بپردازیم و توصیف آن را درک کنیم می‌بینیم که سراپای آن نصیحت است.

زارع با تاکید بر تمسک از قرآن برای نجات از بیراهه و کج‌روی انسان اظهار داشت: کلام الهی برای هدایت انسان است و راه درست را به انسان نشان می‌دهد که اگر آن راه را ادامه بدهیم قطعا به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه هر اندازه انسان از قرآن دور شود از هدایت صحیح دور شده تصریح کرد: قرآن، به همان اندازه‌ای که انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد دوری از قرآن نیز همان میزان انسان را به بیراهه می‌برد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد در بخشی از سخنان خود گفت: برای اعتلای قرآن و توجه بیشتر به موضوعات قرآنی برای نخستین بار مسابقات قرآنی کارکنان ادارات یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات گوناگونی برگزار شده و یا برگزار خواهد شد ادامه داد: نخستین دوره از مسابقات قرآن کارکنان ادارات در رشته قرائت و ویژه آقایان برگزار می‌شود.

زارع اضافه کرد: با توجه به سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده است از هر اداره در استان تنها یک نفر حق شرکت در مسابقات را دارد که شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات 39 نفر هستند.

وی افزود: این مسابقه در سطح استانی برگزار می‌شود و از نفرات اول تا سوم با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/90004/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول