اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت داوران هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت:

افزایش رشته‌های قرآنی موجب جذب مخاطب بیشتر می‌شود

رئیس هیئت داوران هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت گفت: افزودن رشته‏های جدید قرآنی و دینی در مسابقات سبب جذب مخاطب بیشتر می‌شود.

افزایش رشته‌های قرآنی موجب جذب مخاطب بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی عصر امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رشت در سالن اجتماعات این دانشگاه، برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی را برگرفته از حدیث ثقلین خواند.

وی اظهار کرد: نشر و ترویج فرهنگ قرآن و حدیث بین دانشجویان، اساتید و کارکنان از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

این مسئول، با بیان اینکه تمسک به قرآن و عترت انسان را به کعبه مقصود می‌رساند، افزود: از وضعیت موجود برگزاری چنین مسابقاتی راضی نیستم و این امر برای ترویج بیشتر نیاز به تلاش و همکاری بیشتری دارد.

وی به برگزاری هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‏های آزاد اسلامی در دو بخش شفاهی و کتبی اشاره کرد و گفت: اضافه کردن رشته‏های مختلف قرآنی و دینی و نیز روش‌های نوین برای حفظ و قرائت یکی از برنامه‏های مهم در این دوره از مسابقات است.

شهیدی، با تأکید بر فعال بودن کانون‏های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها تصریح کرد: سرلوحه فعالیت این کانون‏ها باید رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری باشد.

این کارشناس علوم قرآنی، اضافه کردن رشته‏های جدید را موجب جذب مخاطب بیشتر در مسابقات دانست و اذعان کرد: وضعیت موجود دانشگاه‌ها در زمینه فعالیت‏های قرآنی مطلوب نیست.

وی با قدردانی از تلاش کسانی که در این زمینه فعالیت دارند افزود: باید بیش از گذشته به فعالیت‏های قرآنی در دانشگاه‌ها توجه شود.

شهیدی خاطرنشان کرد: تاکنون مباحث مربوط به قرائت، حفظ، درک مفاهیم و تدبیر در مفاهیم قرآن، حدیث‌شناسی، آشنایی با زندگی ائمه معصوم (ع) و مباحث اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روند مطلوبی داشته است.

به گفته وی، هزینه‏هایی که در زمینه اجرای فعالیت‏های قرآنی انجام می‏شود اسراف نیست زیرا آثار فعالیت‏ها در این راستا ماندگار است.

رئیس هیئت داوران هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت، بر توجه بیشتر به معناگرایی قرآن کریم تأکید کرد و یادآور شد: حمایت‌های مقام معظم رهبری از انجام فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های کشور موجب رشد و شتاب این فعالیت‌ها شده است.

وی نسبت به جداسازی سالن‌های برگزاری مسابقات حفظ و قرائت انتقاد کرد و متذکر شد: مخاطبان هر بخش باید از هر دو قسمت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول