اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف گرگان:

ثبت‎نام متسابقین قرآنی در مرکز گلستان از مرز 4 هزار نفر گذشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از استقبال تعداد متسابقین قرآنی در سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار ثبت‎نام متسابقین قرآنی از مرز 4 هزار نفر گذشت.

ثبت‎نام متسابقین قرآنی در مرکز گلستان از مرز 4 هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متسابقین قرآن کریم در این دوره از مسابقات در هفت رشته حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان، ابتهال و همخوانی با یکدیگر به رقابت می‎پردازند.

وی کمیت پیش‎بینی شده در این دوره از مسابقات را در گلستان 350 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: این کمیت برای شهرستان گرگان 11 هزار و 500 متسابق درنظر گرفته شده است که تاکنون استقبال متسابقین در خور تحسین است.

*هدف از گسترش کمیت متسابقین، عینیت بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان تصریح کرد: هدف از گسترش کمیت متسابقین، عینیت بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تعمیق و ترویج معارف قرآن در جامعه است.

سلیمانی‎فرد افزود: یکی از آسیب‎هایی که در راستای افزایش کمی متسابقین وجود داشت این بود که در این زمینه دچار افت کیفیت نشویم لذا برای اینکه خودمان را از این مشکل دور کنیم تدبیر خوبی در این زمینه اتخاذ شد که سلسله مسابقاتی را با همکاری دستگاه‎ها، ارگان‎ها و موسسات قرآنی به صورت مقدماتی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه افراد برتر در مسابقات مقدماتی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مسابقات مقدماتی، نفرات برتر به مرحله مسابقات اصلی قرآن در اوقاف و امور خیریه راه پیدا می‎کنند.

*باید فرهنگ قرآنی را نهادینه کنیم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با اشاره به اینکه کیفیت این دوره از مسابقات در حد قابل قبولی برای جامعه قرآنی ارتقاء خواهد کرد، اذعان کرد: تمام تلاش ما این است که فرهنگ قرآنی را نهادینه کنیم تا جامعه خصوصا نسل جوان از آسیب‎های اجتماعی مصون بماند.

سلیمانی‎فرد افزود: در ماه رمضان تفاهم‎نامه‎ای با نیروی انتظامی استان انجام گرفت که طی آن برای تعداد 700 نفر از پرسنل ناجا به همراه خانواده‎های آن‌ها مسابقات قرآن را برگزار کردیم و نفرات برتر نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی انعقاد تفاهم‎نامه با اداره کل زندان‎ها، لشکر 30 گرگان و موسسه جامعه‎القرآن را برای برگزاری مسابقات مشترک قرآنی از اقدامات اوقاف و امور خیریه برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی برشمرد.

*متسابقین از طریق پایگاه اینترنتی «قرآن ایران» ثبت‎نام کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان یکی از تفاوت‎های این دوره از مسابقات قرآنی را در ثبت‎نام متسابقین عنوان کرد و اظهار داشت: افرادی که می‎خواهند در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت بپردازند باید الزاما در پایگاه اینترنتی «قرآن ایران» ثبت‎نام کنند.

سلیمانی‎فرد گفت: ثبت‎نام این دوره از مسابقات از طریق شماره پیامک 100001141710 و یا از طریق سایت اداره اوقاف و امور خیریه گلستان انجام می‎شود.

انتهای پیام/83001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول