اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجلیل از 150حافظ کل قرآن صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی کشور در استهبان

دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی کشور همراه با تجلیل از 150 حافظ کل قرآن 23 شهریور ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی کشور در استهبان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر مسئول موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) استان فارس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مراسم بزرگ معنوی 7 هزار علاقه‌مند به قرآن شرکت کرده و آیت‌الله ‌اسدالله ‌ایمانی نماینده ولی‌فقیه در فارس به سخنرانی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی با بیان اینکه حافظانی که در این مراسم تجلیل می‌شوند در آزمون امسال وزارت ارشاد توانستند گواهی‌نامه قبولی دریافت کنند، افزود: حافظان کل قرآن این مراسم از شعب سراسر کشور مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) حضور یافته و در پایان مراسم جوایزی به رسم یادبود و همچنین گواهی‌نامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این جشنواره کتاب حفظ آسان با راهکارهای حفظ قرآن که از دستاوردهای موسسه بیت‌الاحزان است رونمایی و در اختیار علاقمندان به حفظ قرآن قرار می‌گیرد.

شاهسونی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های موسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بیان داشت: در 17 سال فعالیت این موسسه 800 حافظ کل قرآن تربیت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این موسسه دارای 130 شعبه در 9 استان کشور از جمله فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، قم، مشهد، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی است و سالانه بیش از 20 هزار قرآن‌آموز از برنامه‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور ادامه داد: این موسسه قرآنی همچنین در طول فعالیت خود اقدام به راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن کریم در روستاهای قرآنی محمدآباد، لای‌خرمی و مبارک‌آباد شهرستان استهبان کرده است.

شاهسونی گفت: امسال نیز بیش از 200 قرآن‌آموز از 22 استان کشور برای حفظ کل قرآن در طول یک‌سال در مدارس شبانه‌روزی این موسسه مشغول حفظ قرآن هستند.

وی افزود: همچنین این موسسه زائرسرایی در شهر مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) ویژه فعالان قرآنی کشور ایجاد کرده است.

شاهسونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان فارس و تبدیل این استان به قطب قرآنی کشور گفت: پتانسیل‌های بسیاری در این استان برای تحقق این مهم وجود دارد و یکی از نمونه‌های بارز آن نیز حضور علاقمندان قرآن از استان‌های کشور و اقامت یک‌ساله در روستاهای فارس برای حفظ کل قرآن است.

انتهای پیام/2448/ل/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول