اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

سلامت محصول کشاورزی در اولویت قرار دارد

مدیرکل جهاد کشاورزی گفت: سلامت محصول و استفاده نکردن بیش از حد از کود‌های شیمیایی از مباحث مهم در جهاد کشاورزی است.

سلامت محصول کشاورزی در اولویت قرار دارد

 سید علی مختاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: برای حفظ و صیانت از محصولات کشاورزی و برای جلوگیری از وابستگی خارجی باید پایداری در تولید را از هدف‌های مهم در اراضی کشاورزی قرار دهیم.

وی افزود: ما در استان به دنبال اجرای طرح‌هایی هستیم که نیاز استان و کشور را بتوانیم بر طرف کنیم.

وی با بیان اینکه نباید بخش‌هایی که نیازمند توسعه نیستند را برای سرمایه‌گذاری و توسعه در اولویت قرار دهیم، ادامه داد: باید بخش‌هایی که نیازمند توسعه هستند در اولویت قرار دهیم و به میزان توسعه در واحد‌های تولیدی قانع نباشیم.

وی تصریح کرد: در تولیدات باغی تولید سیب و انگور آذربایجان غربی مطلوب است اما باید به این تولیدات اکتفا نشود زیرا به نسبت اراضی موجود در استان باید حداقل یک میلیون و 560 تن از میزان هکتار موجود در استان تولید داشته باشیم.

مختاری با اعلام این نکته که کشور و به ویژه آذربایجان غربی در مقایسه با سایر استان‌ها و کشور‌ها تولید قانع کننده‌ای دارد، گفت: با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های موجود در استان تولید 350 هزار تن راضی کننده نیست.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی از حیث تولیدات دامی بیش از نیاز استان تولید می‌کند اما با این حال در تولیدات دامی مثل تخم‌مرغ همچنان نیاز احساس می‌شود.

مختاری گفت: با توجه به اینکه در بخش آب مصرف شده حوزه کشاورزی با چالش‌هایی مواجه هستیم اما باز هم با این میزان مصرف مرگ دریاچه ارومیه را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر این نکته که پروژه‌ها آب و خاک بسیار مهم هستند، خاطرنشان کرد: 88 درصد آب از آذربایجان غربی استهسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی از حیث اینکه دغدغه مصرف از بین برود در مورد برنامه‌های آب و خاک اقداماتی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/61009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول