اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خبر داد

ایجاد 7 تعاونی تولید کشاورزی در مناطق شهری و روستایی آبپخش

بخشدار آبپخش از ایجاد 7 تعاونی تولید کشاورزی در مناطق شهری و روستایی آبپخش خبر داد.

ایجاد 7 تعاونی تولید کشاورزی در مناطق شهری و روستایی آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا وفایی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی آبپخش اظهار داشت: منطقه آبپخش ظرفیت‌های بالایی در عرصه کشاورزی دارد و با توجه به این ظرفیت‌ها تقویت کشاورزی این منطقه ضروری است.

وی افزود: شناسایی مشکلات صنعت کشاورزی منطقه و برنامه‌ریزی و تلاش برای رفع این مشکلات اصلی‌ترین عاملی است که به توسعه کشاورزی آبپخش کمک می‌کند و همه مسئولان به سهم خود باید در این زمینه ایفای نقش کنند.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: استفاده از نظرات و راهکارهای کشاورزان به‌منظور رفع مشکلات صنعت کشاورزی، رویکردی است که سبب تغییرات بنیادی در صنعت کشاورزی و بهبود وضعیت کشاورزان در مقایسه با قبل می‌شود.

وفایی بیان داشت: گسترش فعالیت‌های صنفی در صنعت کشاورزی از عواملی است که سبب دخالت بیشتر کشاورزان در مدیریت این صنعت و تاثیرگذاری تولیدکنندگان در رفع مشکلات کشاورزی می‌شود و در آبپخش شاهد تحقق این امر بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته شاهد ایجاد دو تعاونی تولید در مناطق روستایی چهاربرج و چم‌تنگ آبپخش بوده‌ایم و هم‌اکنون در حال فراهم‌ کردن مقدمات به‌منظور ایجاد هفت تعاونی تولید کشاورزی در مناطق شهری و روستایی آبپخش هستیم.

این مسئول اذعان داشت: ایجاد اتحادیه خرما در آبپخش گام بعدی است که پس از راه‌اندازی تعاونی‌های تولید شاهد تحقق آن خواهیم بود و این امر زمینه ورود کشاورزان به مدیریت کشاورزی و برنامه‌ریزی برای این صنعت را هموار می‌کند.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: تشکیل خانه کشاورز در آبپخش اقدام ارزشمندی است که در کنار توسعه تعاونی‌های تولید شاهد آن بوده‌ایم و این امر گامی موثر در ورود کشاورزان به مشکلات صنفی و مشارکت آنها برای رفع این مشکلات خواهد بود.

وفایی بیان داشت: استفاده دقیق از فرصت و توسعه سیستم‌های مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از اولویت‌های مهمی است که در صنعت کشاورزی آبپخش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بخشی از عقب‌ماندگی و ضعف کشاورزی در آبپخش به دلیل استفاده از شیوه‌های سنتی است و با توسعه سیستم مکانیزاسیون می‌توانیم هزینه‌های تولید را کاهش و سودآوری صنعت کشاورزی را افزایش دهیم.

وفایی تاکید کرد: با توجه به نقش برجسته کشاورزی در منطقه جلسات مرتبط با موضوع کشاورزی نباید فرمایشی باشد و باید خروجی آنها بخشی از دغدغه‌ها و نیازهای کشاورزان را برطرف کند.

انتهای پیام/2452/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول