اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهاباد خبر داد

امدادرسانی تیم‌های عملیاتی هلال احمر مهاباد به بیش ار 100 نفر

فرماندار مهاباد از امدادرسانی تیم‌های عملیاتی هلال احمر مهاباد به بیش از 100 نفر در طول شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

امدادرسانی تیم‌های عملیاتی هلال احمر مهاباد به بیش ار 100 نفر

خضر کاک‌درویش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اکیپ‌های هلال احمر مهاباد در سال جاری، اظهار داشت: آمادگی کامل نیروهای امدادی هلال احمر مهاباد و حضور به موقع آنها در صحنه حوادث، سبب شد تا آمار تلفات جانی بیش از 25 حادثه پوشش داده شده توسط نیروهای هلال احمر مهاباد در نیمه نخست سال تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

وی با اشاره به وجود تعطیلات نوروزی و تابستانی در نیمه نخست سال و نیز وجود مناطق توریستی در این شهرستان، تصادفات جاده‌ای را عامل اصلی امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال احمر مهاباد عنوان و تصریح کرد: تیم‌های امدادی مهاباد در طول شش ماه نخست سال جاری به 14 مورد از تصادفات جاده‌ای پوشش امدادی داده‌اند.

کاک‌درویش در این راستا از امدادرسانی به 16 خانوار، مشتمل بر 51 نفر حادثه‌دیده خبر داد و افزود: با وجود حضور به موقع نیروهای امدادی در صحنه حوادث، به دلیل شدت جراحت، یک نفر نیز در این تصادفات جان خود را از دست داد.

فرماندار مهاباد همچنین به امدادرسانی نیروهای هلال احمر در شش مورد حادثه آتش‌سوزی نیز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این عملیات امدادی به شش خانوار با 32 نفر حادثه‌دیده امدادرسانی شد که عملکرد سریع و مناسب تیم‌های عملیاتی سبب شد این حوادث تلفات جانی به دنبال نداشته باشند.

وی در ادامه به حوادث ساحلی اشاره‌ کرد و گفت: نیروهای امدادی هلال احمر با پوشش امدادی در چهار مورد حادثه ساحلی، به چهار خانوار حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: در جریان عملیات امدادی به حادثه‌دیدگان سواحل آب‌های آزاد، 10 نفر از 13 نفر حادثه‌دیده نجات یافتند که در این میان سه نفر نیز به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی لازم و مبتدی، با وجود تلاش‌های مکرر نیروهای عملیاتی هلال احمر جان خود را از دست دادند.

کاک‌درویش همچنین خاطرنشان کرد: در جریان بارش برف و کولاک شدید، به سه خانوار آسیب‌دیده از این حادثه نیز امدادرسانی صورت گرفت که در نهایت هر شش نفر از اعضای خانواده با کمک‌رسانی به موقع نیروهای امدادی هلال احمر از حادثه اتفاق افتاده نجات یافته و اسکان داده شدند.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول