اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی خبر داد

تعیین ماهیت 370 مورد فرآورده نفتی در میل 87

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 370 مورد از فرآورده‌های نفتی در مرز میل 87 تعیین ماهیت شدند.

تعیین ماهیت 370 مورد فرآورده نفتی در میل 87

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا مروی‌مقدم ظهر امروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 39 مورد از کالاهای صادراتی نمونه‌برداری شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون 318 مورد بازرسی از جایگاه عرضه سوخت مایع صورت گرفته است، افزود: با انجام این تعداد بازرسی تاکنون 52 درصد برنامه‌ها در این زمینه پوشش داده شده است.

نمونه‌برداری از 1700 تانکر فرآورده نفتی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: 370 مورد از فرآورده‌های نفتی در مرز میل 87  تعیین ماهیت شدند.

مروی‌مقدم ادامه داد: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری، یک‌هزار و 742 مورد از تانکرهای فرآورده نفتی نمونه‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه 39 مورد شکایات به این اداره صورت گرفته است، اذعان داشت: به طور عمده این شکایات در ارتباط با تایر و لاستیک، یخچال و یخچال فریزر، کاشی، آسانسور و بخاری گازی بوده که به ثبت رسیده یا منجر به نتیجه شده است.

صدور 37 گواهی آسانسور

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی به صدور 37 مورد گواهی آسانسور در این مدت اشاره کرد و گفت: همچنین 39 مورد نمونه‌برداری از کالاهای صادراتی انجام شده است.

مروی‌مقدم ادامه داد: عمده این کالاهای صادراتی شامل نخ پشم، خرما، کشمش سبز، کود شیمیایی و بیسکویت بوده است.

اجرای طرح نظارتی طاها در بازارهای خراسان جنوبی

وی با اشاره به عملکرد طرح طاها، تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که طرح طاها را اجرا کرده و در حال حاضر نیز سایر کشورها از این طرح الگو برداری می‎کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی اضافه کرد: این طرح، طرح اجرای هماهنگ استاندارد گفته می‌شود که به صورت زنجیره‌وار در تمامی استان‌ها برای اقلام نمونه‌برداری شده دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد اجرا می‌شود.

مروی‌مقدم در خطاب به شهروندان گفت: در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر مراتب را برای بررسی به اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در میان بگذارند.

انتهای پیام/69017/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول