اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی استاندارد صورت گرفت

بازدید دانش آموزان از بخش‌های مختلف آزمایشگاهی استاندارد صنعتی سیستان و بلوچستان

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف از بخش‌های مختلف آزمایشگاهی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

بازدید دانش آموزان از بخش‌های مختلف آزمایشگاهی استاندارد صنعتی سیستان و بلوچستان

فرامز عاقلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت هفته استاندارد در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بازدید از چند واحد تولیدی از جمله واحد تولیدی روغن کنجد طاووس، اهدا خون توسط کارکنان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی استاندارد بوده که تا به امروز انجام شده است.

این مسئول ابراز داشت: امروز کارشناسان در مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان حضور یافته و برای آگاهی بیشتر دانش آموزان با استاندارد سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین امروز دانش آموزان از بخش‌های مختلف آزمایشگاهی استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

عاقلی گفت: اداره کل استاندارد استان فعالیت‎های خود را از سال 1341 با ایجاد آزمایشگاهی در گمرک زاهدان با کنترل کیفیت کالاها و خدمات و شناسایی و آنالیز کالاهای وارداتی و صادراتی توسط کارشناسان کنترل کیفیت آغاز کرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان بیان داشت: فعالیت این اداره کل با گسترش صادرات و واردات کالاهای گوناگون و ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، همچنین بازارچه‎های مرزی ایجاد و راه‎اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی توسعه یافت به طوری که در سال‎های بعد تقویت و توسعه امکانات آزمایشگاهی و ساختار سازمانی مورد نظر قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون آزمایشگاه‌هایی در سطح استان راه‌اندازی و مشغول ارائه خدمت هستند.

عاقلی متذکر شد: همچنین در راستای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی نیز تعدادی آزمایشگاه همکار مورد ارزیابی و تایید صلاحیت قرار گرفته و مشغول ارائه خدمات به تولید کنندگان و بازرگانان در استان هستند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول